Seizure Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hmm, jeg tenker på å bytte ut Vistaen min med Win7 og har noen spørsmål: 1. Vil alle tingene(spill,programmer osv.) bli slettet når jeg installerer win7? 2. Er dette verdt å oppgradere til selv om det bare er i beta stadie? 3. Er det mindre krav enn hos Vista? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Johoo. ustabilitet Har holdt på med After FX i ca 5-6 timer nå, og de siste timene på grunn av crash.. kan dette ha noe med at programmet er tregt, og det bare bruker 2gb ram? For det står i SystemInfo at jeg har 4gb (noe jeg har), men After Effects bruker bare 2gb? Burde jeg innstalere 64bit? Lenke til kommentar
Martinsbl Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Johoo. ustabilitet Har holdt på med After FX i ca 5-6 timer nå, og de siste timene på grunn av crash.. kan dette ha noe med at programmet er tregt, og det bare bruker 2gb ram? For det står i SystemInfo at jeg har 4gb (noe jeg har), men After Effects bruker bare 2gb? Burde jeg innstalere 64bit? Er ingen ekspert, men jeg har også brukt AE noen timer og ikke hatt noen problemer. Har også 4 GB minne, men kjører 64bit. Opplever egentlig at programmet går like raskt (eller tregt ) som i XP og mener å huske at stort sett alt minnet er i bruk når jeg jobber. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Med 4gb burde du ha 64-bit. 32-bit får ikek utnyettet 4gb minne. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Med 4gb burde du ha 64-bit. 32-bit får ikek utnyettet 4gb minne. I know. Derfor jeg ble litt overrasket når jeg så at det sto 4gb minne i SystemInfo.. Men den finner tydeligvis bare rammen, bruker den ikke. 64-Bit om 2 timer Lenke til kommentar
miCro Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Tidligere viste Vista kun tilgjengelig minne for operativsystemet, men etter SP1 så viser infoen hvor mye fysisk minne man har. Det samme gjelder nok for 7. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 angående den Aero dra-vindu-minimer tingen, kommer det sånn "plopp", med noen visuelle effekter når man treffer taskbaren på dere? Testa det med bare et vidu oppe, for en stund siden.. morsomt ^^ Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Spør en gang til jeg. Siden jeg har to hardisker i datamaskinen (C:) og (D:), kan jeg legge de filene jeg vil beholde i disk (D:) og instalere Windows 7 i disk (C:) dermed formatere ALT som ligger på den disken? Det kan du gjøre ja. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Her står det hvordan du setter opp dualboot til win7 og vista http://www.brighthub.com/computing/windows...cles/22459.aspx Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Kan jeg få Dualboot om jeg har Innstaler W7 først? Har XP om 45 min nå, og jeg gidder ikke formater\Innstalere XP\Dualboot-installere W7. Altså, er det nødvendig at jeg Formaterer og innstalerer XP først, og så order dualboot til W7? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Vet noen om et godt program som sletter midlertidige filer, historikken i pcen (ikke på nettet), osv? Kan jeg bruke programmer jeg har før brukt på xp og som virker på vista, eller er det en risiko ved å gjøre det? Lenke til kommentar
Seizure Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Lastet ned 64bit som tok 4-5timer med 160kb/s og var glad i dag når jeg våknet, lastet deretter ned MagicISO for å lese .iso. Så kom erroren, så jeg sjekket om jeg hadde 32bit eller 64bit og gjett hva; 32bit! Nå er jeg irritert over meg selv for å ikke a sjekket det og sitter å venter på 32bit nedlastingen. Endret 23. januar 2009 av Seizure Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Vet noen om et godt program som sletter midlertidige filer, historikken i pcen (ikke på nettet), osv? Kan jeg bruke programmer jeg har før brukt på xp og som virker på vista, eller er det en risiko ved å gjøre det? Gjør CCleaner jobben for deg? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ok, nå har jeg XP 64bit på ISO.. Hvordan skal jeg få til Dualboot når jeg allerede har W7? Har googlet det, men fant bare tutorials der de hadde Xp innstalert først. Et annet problem er vel at jeg ikke har brenner... Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Vet noen om et godt program som sletter midlertidige filer, historikken i pcen (ikke på nettet), osv? Kan jeg bruke programmer jeg har før brukt på xp og som virker på vista, eller er det en risiko ved å gjøre det? Gjør CCleaner jobben for deg? takker Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ikke bruk registry cleaning enda med ccleaner på Win 7. http://forum.piriform.com/index.php?showtopic=19752 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Har Windows XP på partisjon C: og Windows 7 samt fillager på D: Eget lager for speilingsfiler på nyopprettet partisjon E: Planen er videre å lage speilingsfiler med Norton Ghost, en av C: og en av D: . Nå lurer jeg på om det ikke er best å gjøre dette i Windows XP. Det vil si at jeg speiler C: til E: og deretter D: til E: Jeg trenger vel ikke installere Norton Ghost i Win 7 og ta speiling til E: ? Problemet da vil nemlig være at Win 7 ikke har tilgang til C: fordi den kaller stasjon D: for C: . Og på C: ligger oppstartsfilene blant annet for dual boot, regner jeg med. For å unngå problemer med oppstart etc må jeg speile C: også, ellers hadde det ikke vært nødvendig. Endret 23. januar 2009 av CellularDude Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Er det bare meg, eller ligner windows7 veldig mye på KDE sitt skrivebord? Får litt sånn mandriva, kubuntu og fedora følelse når jeg bruker det. Ikke det at det gjør noe. Så langt virker OSet greit og det er tiltalende. Tror de vanlige windowsbrukerne kommer til å bli fornøyd. Så langt er jeg det også, men linux ruler. Endret 23. januar 2009 av ronron25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg