Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Jeg synes du gav opp litt for lett Phantasy. Lyddrivere for XP er nok ikke særlig smart å prøve på. De fleste finner Windows 7 selv på Windows Update, ellers kan du prøve med Vista drivere.

 

Stasjonsbokstaver som mangler er et problem med Win7 i noen tilfeller, men det kan enkelt fikses i Disk Manager.

 

Grafikkdrivere finnes som regel også i Windows Update.

 

Men det er tross alt en Beta og er ikke beregnet på annet enn test formål selvom det er den mest stabile beta jeg har prøvd i Windows. Og jeg har testet Windows betaer siden W98SE.

 

Men XP SP3 er kanskje best for deg...

Ja, i forhold til Vista betaen (som er den eneste jeg har prøvd) var den vel greit stabil. Tror det er individuelt hvor bra det faktisk fungerer, da folk har veldig forskjellig hardware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare si at jeg er meget fornøyd med win7. Hadde en 2,5 år gammel pc som er blitt mye bedre. var i utgangspunktet xp på maskinen, men bruker vista på den stasjonære og la derfor inn vista på bærbare og. Men maskinen var fryktelig treit, og måtte vente nesten 1 minutt bare på å åpne outlook. Og ellers programmer som word og adobe reader var og fryktelig langsomt. Nå fungerer alt mye bedre (noen få krasjer i IE) og mye raskere, og virker som maskinen jobber mer effektivt! ANBEFALES vil jeg bare si til dere med litt eldre laptop og ikke har prøvd win7 enda.

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med å installere lydkort drivere? Hadde først VIA, så satte jeg inn i et annet, disabled VIA. Er nå tilbake til VIA, men Windows Update vil ikke installere driverne.

Andre som opplever problemere med WU?

 

Birger :)

Da formaterte jeg, og fortsatt samme problem. Så det virker som VIA driverne ikke er helt Windows 7 friendly.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Jeg kjører nå Windows 7 på følgende maskiner:

 

HP Pavilion DV5-1095eo

Asus EEE 1000H (oppgradert til 2GB minne, men funket bra m/1GB også)

Gammel stasjoner: Athlon XP 3000+ Socket 939

 

Fungerer utmerket på alle maskinene, med unntak av et par fix her og der:

* Måtte patche for å få MP3 fixen

* Måtte slette noe greier i regedit på HP Pavilionen slik at jeg kunne innstallere ting og tang + windows update skulle funke. Feilen kom brått, og nektet meg altså å innstallere msi filer.

* Måtte sette klokken på stasjoner til korrekt, for å få win update til å funke

Lenke til kommentar

Har fått et lite problem med gadgets. De jeg allerede har aktivert fungerer som de skal, men jeg får ikke opp "kontrollpanelet" for gadgets, for å kunne installere nye. Tips? UAC er aktivert, og innstillingene der er ikke rørt på lenge, og det fungerte uproblematisk de første ukene.

 

Edit: Hmm, løsningen var ganske "enkel". Etter å ha prøvd mye rart, bladd i services for å se etter noen som feilet m.m., så fungerer det nå igjen etter å ha gått inn på MS sine sider og installert en ny gadget derifra.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Nå funker gagdets uten UAC aktivert. Følg denne veiledningen:

 

-Åpne regedit ved å trykke win+r og skrive regedit

- Naviger til registernøkkelen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Sidebar\Setting

- Høyreklikk på det høyre panelet og velg New > DWORD (32-bit) value

- Kall den AllowElevatedProcess og sett verdien til 1.

- Logg ut og inn igjen.

Lenke til kommentar

Vurderer å installere dette som fast OS. Broderen har gjort det på alle sine maskiner, han jobber med IT og han sier alt fungerer veldig bra. Er det noen kjente spill, drivere (Catalyst o.l) eller programmer som ikke fungerer på 32bit?

 

Burde jeg installere 32bit for å få installert de fleste programmet, eller kan jeg like godt installere 64bit når jeg har støtte for det? Alt fungerer vel ikke med 64bit?

Endret av Torjus
Lenke til kommentar

så lei av sånne tankeløse komentarer!

les her:

http://www.hardware.no/artikler/64-bit_avmystifisert/12781

 

edit: dette er tatt fra husk, og er nødvendig vis ikke riktig:

 

 

så lei av sånne tankeløse komentarer! om du kjører 64bit på en vanlig core2 cpu f.eks så skjer ALLE kalkuleringer i 32bit alikevell.. kun minnekontroller som er 64bit for å kunne hondtere mere ram.

 

om jeg ikke tar feil så er amd sine 64bit cpu'er 48bit.

 

edit: kan sammenlignes med win95/98 som kjørte 16bit på cpu og emulerte 32bit.

 

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...