Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Får ikke installert Nero :dontgetit:

 

Har prøvd kompabilitetsmodus (Vista og XP SP2), og også kjørt installfilen som administrator. Fikk opp et feilsøkingsbilde som dere kan se under, men jeg får bare feilmelding når jeg skriver inn det som står der i "Command Prompt" :hmm: Anyone got a clue?

post-35504-1232558287_thumb.png

post-35504-1232558299_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får ikke installert Nero :dontgetit:

 

Har prøvd kompabilitetsmodus (Vista og XP SP2), og også kjørt installfilen som administrator. Fikk opp et feilsøkingsbilde som dere kan se under, men jeg får bare feilmelding når jeg skriver inn det som står der i "Command Prompt" :hmm: Anyone got a clue?

 

 

Du har en skrivefeil ser det ut som for meg.

Ser ut som du har DisableSessions , ikke DisabledSessions

 

Feilmeldingen du får er at den ikke finner registry keyen "DisabledSessions" , som forsåvidt er riktig om du har overnevnte stavefeil.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Har ikke lset igjennom alle 114 sidene for å finne det jeg spør så beklager om det er spurt før.

Det jeg lurer på er ikke direkte windows 7 stoff, men det sjker der å.

Jeh har dualboot men XP og Win7, XP ligger på en 750 GB disk og Win7 ligger på en partisjon, på en annen 320 GB disk, jeg kan se begge partisjonene på 320GB disken i win 7, Men ikke den på 750 GB med XP på.

I XP kan jeg se allt. Prøvde å gå inn i systembehandlig i win7 og intialisere disken, men det var ingenting å trykke på.

Og når jeg er i XP så heter den aktive 750 diken C:, og den med Win7 E:, men når jeg er i win7, heter den som heter E: i XP, C: i win7.

 

Åjoj, det ble bare grøt, men klarer ikke beskrive det noe bedre. Bare hold tunga rett i munnen når dere leser:P

 

Hva er spørsmålet?

 

Spurte om det samme noen sider tilbake ^^

 

For å vise XP disken i win7, må du til control panel->disk management->velg disken og velg drive letter elns..

Man kan ikke endre bokstaven for disken du er på, dvs at oset du loader er alltid C: (uanz om du loader win7 elr xp)

 

Er du helt sikker på det? For jeg har installert det i dualboot på en Hp laptop og der het disken win7 ligger på D: både i win7 og i Vista.

 

Men om jeg assigner en letter, vil det føkke opp noe på den disken? Har hele full av ting jeg ikke vil miste.

Lenke til kommentar

kewell79: Joda, høgreklikket og valgte "Run as administrator". Når jeg går inn i oppgavebehandlingen står det også "Administrator: Command Propmt".

 

syar2003: Se der ja! Dobbeltsjekket og trippelsjekket, men der var det visst lurt seg inn en skrivefeil ja. Problem solved, takk!

Lenke til kommentar

Har lurt lenge på om jeg skal prøve Windows 7, men jeg har et par spørsmål først. Jeg har en laptop. Det er en Aspire 6935 som i mine øyne er en veldig rask datamaskin, driver spill som bare det. Vil det å gå over til Windows 7 gjøre det raskere, både prosessormessig og mindre bruk av RAM?

 

Jeg spiller også et par spill, mest steam spill. Fungerer steam på Windows 7? Virker spill som CS:Source og Age of Chivalry.

 

Jeg bruker også litt Vuze (Nedlastning). Håper at dette fungerer. Håper det er greit jeg stiller spørsmål foressten, og jeg lurte også på om det er en slags "tutorial" til å instalere/slette hardisken på pcen. Og så deretter instalere Windows 7 :)

Lenke til kommentar
Nei, kjøpte vel harddisken for litt over 1 år siden... Maskinen er ikke mer enn 2 år til sommeren.

 

Og grensen er 7,9 =)

 

EDIT: woohoo, tok testen på nå og fikk 3.0........................

Ha-ha, du kom helt opp til 3,0 ja.

 

Min pc er snart to år den også, men har vel og merke kjøpt ny harddisk (Samsung F1 1TB). Sikkert derfor jeg får høyere hdd-score.

Hva får du i HD Tach (mb/s)?

 

7,9 øverste? Det var da en merkelig plass å sette grensen på.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Har lurt lenge på om jeg skal prøve Windows 7, men jeg har et par spørsmål først. Jeg har en laptop. Det er en Aspire 6935 som i mine øyne er en veldig rask datamaskin, driver spill som bare det. Vil det å gå over til Windows 7 gjøre det raskere, både prosessormessig og mindre bruk av RAM?

 

Jeg spiller også et par spill, mest steam spill. Fungerer steam på Windows 7? Virker spill som CS:Source og Age of Chivalry.

 

Jeg bruker også litt Vuze (Nedlastning). Håper at dette fungerer. Håper det er greit jeg stiller spørsmål foressten, og jeg lurte også på om det er en slags "tutorial" til å instalere/slette hardisken på pcen. Og så deretter instalere Windows 7 :)

 

@Tor92

Kravet er vel 1GHz eller 64-bit CPU og 1 MB ram hvis jeg ikke huske feil. Jeg vil tro at maskinen din klarer seg når det gjelder dette. Hvis du har vista nå, vil maskinen gå raskere med Win7 :)

 

Steam virker uten problem, ser heller ikke at spill skal være noe vanskeligere...

 

Jeg bruker uTorrent til nedlastning, fynker som bare det =)

 

Når det gjeler reinnstallasjon. Så burde du passe på at du brenner ut recovery DVD til maskinen din før du begynner. Så burde du ta backup av dokumenter o.l. Så er det bare å sette inn win7 DVD og restarte maskinen. Det er veldig lett og oversiktlig å formatere osv... Bare følg skjermen.

 

 

EDIT: Jeg tok shot test, elns. Og fikk 61,2 MB/s. Burst speed på 128,8 mb/s, S-ATA skal ha 150.... Prøver på long test nå...

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
syar2003: Se der ja! Dobbeltsjekket og trippelsjekket, men der var det visst lurt seg inn en skrivefeil ja. Problem solved, takk!

 

Bare så alle vet om det.

Man bruker copy & paste også i CMD prompt vinduer for kommandoer.

Kopiere kommandoen fra vindu 1 med select+copy , lime kommandoen inn i cmd vindu med høyreklikk og paste.

post-35394-1232568022_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg søkte litt på HDD'n min, og fant en post fra 2006 hvor en fyr hadde den harddisken i oppsettet han skulle kjøpe... :p But still... Den var specca til 12.x ms da, min har 17.x ... Tror ikke harddisken er helt på topp...

 

Jeg sjekka 250GB WD harddisken min, den hadde 193,6MB/s Burst og 68,3 MB/s gjennomsnittlig og 13,1ms ...

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
syar2003: Se der ja! Dobbeltsjekket og trippelsjekket, men der var det visst lurt seg inn en skrivefeil ja. Problem solved, takk!

 

Bare så alle vet om det.

Man bruker copy & paste også i CMD prompt vinduer for kommandoer.

Kopiere kommandoen fra vindu 1 med select+copy , lime kommandoen inn i cmd vindu med høyreklikk og paste.

Prøvde ctrl+v, men da det ikke fungerte skrev jeg inn manuelt :blush:

Lenke til kommentar

Takker for svar. Har et spørsmål til. På laptopen min har jeg to harddisker: Acer (C:) 120 gb DATA (D:) 180 gb. Er det mulig å ha en backup på DATA (D:) av filene mine, siden OS ligger på (C:)? Sånn at jeg kan instalere Windows 7 og filene og programmene ligger på (D:)? :D

Lenke til kommentar

Fikk 3,0 på laptop harddisken jeg og :p En WD 2,5" 5400 rpm 250 gb

 

Resten ble: cpu: 5,6, ram: 5,5, graphics: 4,8/4,7

 

Laptop specs er C2D E6600 @2,5 GHz, 2 GB ram og et 8600M GT 512 mb gddr2. Gikk opp fra 4,5 til 4,7 på gaming graphics etter nyeste laptopvideo2go driver ble installert :)

Lenke til kommentar

Fikk installert W7, men ga det raskt opp. For det første fant den ingen lyddrivere, og jeg måtte bruke cden jeg har, en som tydeligvis bare fungerer på XP.

 

For det andre, og kanskje viktigste, fant den ikke partisjonen med alle filmene/musikken min på. For det tredje fikk jeg plutselig bluescreen da jeg skulle installere en driver til skjermkortet. Denne kom opp konstant da jeg skrudde på pcen igjen.

 

Og for det fjerde fikk jeg veldig ofte "not responding" på programmer som IE og WMP.

 

Nei, W7 er etter min erfaring alt for ustabilt enda til å bruke som noe annet enn et testsystem.

 

Glad for å være tilbake til gode gamel XP SP3 :)

Lenke til kommentar

Jeg synes du gav opp litt for lett Phantasy. Lyddrivere for XP er nok ikke særlig smart å prøve på. De fleste finner Windows 7 selv på Windows Update, ellers kan du prøve med Vista drivere.

 

Stasjonsbokstaver som mangler er et problem med Win7 i noen tilfeller, men det kan enkelt fikses i Disk Manager.

 

Grafikkdrivere finnes som regel også i Windows Update.

 

Men det er tross alt en Beta og er ikke beregnet på annet enn test formål selvom det er den mest stabile beta jeg har prøvd i Windows. Og jeg har testet Windows betaer siden W98SE.

 

Men XP SP3 er kanskje best for deg...

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg litt her, etter å ha oppgradert alle maskinene i huset, er fruen rimelig pissed da www.maxdome.no (TVnorge sitt web tv) ikke funker. Av en eller annen MERKELIG grunn har maxdome lagt inn en sjekk på hvilket OS en bruker og nekter meg derfor å se videoene derfra. Latterlig.

 

Har noen tips ? FInnes det en workaround jeg ikke kommer på ?

Eneste jeg kommer på er å legge win xp inn på en virtuell maskin eller noe slikt, men hadde håpt de gikk ann å lure maxdome på en eller annen måte til å tro det var en xp maskin som kom

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...