Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten å lese gjennom 113 sider har jeg et lite spørsmål.

 

Har nå lastet ned betaen, og vurdere å innstallere. Tingen er at jeg har tenkt å formatere uansett, da pcen er full av drit og lort. Er Windows 7 et greit alternativ til hoved-OS? Spiller ikke noe mye, men blir kanskje litt, ikke noe storkrevende, da jeg ikke har hw til det. Men spørsmålet er altså om det går bra an å bruke, og ikke er full av bugs og skitt. De fleste programmer/spill fungerer?

Jeg bruker Win7 som main OS nå (hadde system recovery som sikkerhet før jeg installerte). Alt fungerer stort sett smertefritt her, måtte bare laste ned lyddriver manuelt fra dells egen side. Største "problemet" for meg er nok at noen småprogrammer ikke vil installeres (slutter å svare i installeringsprosessen), og at wmp plugin til firefox og opera heller ikke vil installere seg. Ellers spiller jeg spill, er på msn og skype som vanlig etc. Veldig få bugs altså, egentlig så hadde jeg like mange rare xp bugs før jeg formaterte , så dette føles egentlig som en vanlig windows versjon uansett :)

 

Ble også positivt overrasket/negativt overrasket når jeg fant ut at mellomlagringen av dokumenter, musikk etc jeg hadde gjort på den bærbare var unødvendig siden win7 uansett tok med seg alle dokumenter som jeg hadde på pcen fra før av, og slettet ikke noe av det.

 

Moro å ha raskere oppstart osv og rask ytelse, og å teste ut et 64bit OS.

Lenke til kommentar
Det meste har funket her, jeg har sluttet å bruke XP etter at jeg startet med W7 Beta :)

Samme her! Eneste problem er Internet Explorer som henger en sjelden gang.. men har jo firefox som fungerer utmerket!

Eneste Microsoft burde gjøre er å tilby gratis nedlasting av noen litt mer omfattende office-aktig programmer, hvis de vil konkurrere bedre med Mac OSX. Kjøper man en MAC så følger jo det meste med(?).

Ja vi har OpenOffice, men det er likevel ikke fra Microsoft. Og et bra videoredigeringsprogram burde være graits inkludert hvis man først kjøper Win7. More bang for your buck :)

Lenke til kommentar

Har nå bestemt meg for å installere Windows 7 Beta som hovedOS på maskina mi. Eneste lille problemet jeg hadde med W7 var at det trådløse kortet mitt trengte litt reboots før det ville virke. Noen grunn til å bekymre seg for at problemet blir værre om jeg installerer 64bit? (kjørt 32bit frem til nå).

Lenke til kommentar

Har ikke lset igjennom alle 114 sidene for å finne det jeg spør så beklager om det er spurt før.

Det jeg lurer på er ikke direkte windows 7 stoff, men det sjker der å.

Jeh har dualboot men XP og Win7, XP ligger på en 750 GB disk og Win7 ligger på en partisjon, på en annen 320 GB disk, jeg kan se begge partisjonene på 320GB disken i win 7, Men ikke den på 750 GB med XP på.

I XP kan jeg se allt. Prøvde å gå inn i systembehandlig i win7 og intialisere disken, men det var ingenting å trykke på.

Og når jeg er i XP så heter den aktive 750 diken C:, og den med Win7 E:, men når jeg er i win7, heter den som heter E: i XP, C: i win7.

 

Åjoj, det ble bare grøt, men klarer ikke beskrive det noe bedre. Bare hold tunga rett i munnen når dere leser:P

Lenke til kommentar

Eneste jeg har hatt problemer med er driver til mine to 8800GT ... Jeg har fått inn pre-release til Nvivida, men ser ikke ut til at jeg har openGL støtte... World in conflict har grafikk feil, CS avslutter når jeg har satt på OpenGL og ønsket oppløsning/viser bare bilde på 14" av min 20" skjerm.... :S Fatter det ikke.. :(

 

 

Ser ut til at XP må til for å spille...

Lenke til kommentar

Prøvde å brenne på nytt, med en annen DVD. Det funka!

 

For folk som får samme problemet: Prøv å brenn på en ny, gjerne bedre kvalitet DVD, med lavere hastighet. Kan godt være det er tilfeldig, men jeg skrudde ned hastigheten og brant med en kvalitets-DVD (dvs ikke en fra en 100pk fra Obs! til 120 kr).

Lenke til kommentar
Har ikke lset igjennom alle 114 sidene for å finne det jeg spør så beklager om det er spurt før.

Det jeg lurer på er ikke direkte windows 7 stoff, men det sjker der å.

Jeh har dualboot men XP og Win7, XP ligger på en 750 GB disk og Win7 ligger på en partisjon, på en annen 320 GB disk, jeg kan se begge partisjonene på 320GB disken i win 7, Men ikke den på 750 GB med XP på.

I XP kan jeg se allt. Prøvde å gå inn i systembehandlig i win7 og intialisere disken, men det var ingenting å trykke på.

Og når jeg er i XP så heter den aktive 750 diken C:, og den med Win7 E:, men når jeg er i win7, heter den som heter E: i XP, C: i win7.

 

Åjoj, det ble bare grøt, men klarer ikke beskrive det noe bedre. Bare hold tunga rett i munnen når dere leser:P

 

Hva er spørsmålet?

 

Spurte om det samme noen sider tilbake ^^

 

For å vise XP disken i win7, må du til control panel->disk management->velg disken og velg drive letter elns..

Man kan ikke endre bokstaven for disken du er på, dvs at oset du loader er alltid C: (uanz om du loader win7 elr xp)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...