Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager at jeg ikke leser igjennom alle 110 sidene av denne tråden. Har en misstanke om at svaret ikke ligger der anyway.

 

Noen som har fått CS (ja, Counter Strike 1.6) til å virke? Når jeg starta det fikk jeg bare beskjed om at det måtte kjøre i software modus... Når jeg bytter til OpenGL og 32-bit så stenger det bare ned...

 

 

Kan forresten si at jeg eller er fornøyd med Win7. Har innstallert det på 3 maskiner nå, 2 HP laptop. Disse to fant win7 alle driveren utenom chipset driveren til den ene. Samt at QuickPlay software måtte installere separat. På den stasjonære maskinen min fant den alle driveren selv, dette inkluderer driver til skjermen min og creative kortet mitt :)

 

Jeg hadde også et problem med at musikk og video gikk i sirup med gjevne mellomrom, dette var i Vista. Dette forsvant ved innstallajon av Win7. På den andre laptopen gikk hele maskinen treigt, prøvde å innstallerer XP på den. Men drivere var umulig å spore opp. Win7 fant selv! =)

 

 

Meenne, CS?!?!?! :(

 

 

mvh

bIsk

Jepp, tenkte jeg skulle ta en runde nå.

Fikk kun software med driverene som kom fra Windows Update, lastet jeg ned ATI-driverene for Vista direkte fra ATI så kom støtten for OpenGL

Lenke til kommentar
Jepp, tenkte jeg skulle ta en runde nå.

Fikk kun software med driverene som kom fra Windows Update, lastet jeg ned ATI-driverene for Vista direkte fra ATI så kom støtten for OpenGL

 

Ja, jeg tenkte meg at det kunne være noe sånt... Prøvde å oppdatere i sted. Men da stoppa det bare opp... Får fjerne gamle driveren først denne gangen. Se om det hjelper... =)

Lenke til kommentar
Vis jeg installerer windows 7 igjen på c, får jeg oppalternativ når jeg starter pc'en da? (hvilket os man vil starte)

 

Hvilket slutt resultat er det du vil ha??? Vista eller Win7???

 

Win7 :p

Men: kan jeg installere windows vista igjen med re-instaleringscden ? (vis jeg vil bytte tilbake)

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker KUN win7. Da tar du backup av alt viktig (dokumenter, filmer, bilder, fremgang i spill (typisk mine dokumenter)

 

Så setter du inn Win7 DVD'n, også formaterer du C og D (hvis dette er samme harddisk. Sletter du bare hele hardisken og lager den på ny sånn at den er en patisjon. Også fullfører du win7 innstallsjon og er fornøyd og glad =)

 

 

Og ja, det er bare til å gjøre det samme med VISTA DVD'n hvis du en gang heller vil ha det.

 

MERK: Vista DVD'n må være en REN vista innstallasjons DVD. Hvis dette er en "ferdig" maskin. Kan det være at den re-innstallasjons CD'en bruker filer fra harddisken for å formaterer...

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å innstallere nyeste driveren til Vista 64-bit uten at det gikk noe særlig. Så prøvde jeg pre-release driveren til Nivida igjennom Win Update (link) uten at dette gjorde ting noe bedre når det gjelder CS. Jeg får fremdeles ikke OpenGL til å virke...

 

Flere forlag? :)

 

 

Update

Jeg blir litt lei meg nå... Detta var litt vanskelig. Win7 SKAL på død og liv legge inn den GeForce VGA driveren og på grunn av denne, så vil windows ikke oppdatere til den nyeste driveren (mener den han har er bedre...) også får jeg feilmelding når jeg prøver å innstallere pre release driveren til Nvidia via windows update... (dette tror jeg også har noe med at GeForce VGA default driverene ligger inne)

 

 

Noen som vet hvordan man skrur av at windows finner driver ved oppstart? :p

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Eg hadde win7 på D:/ og xp på C:/ formaterte D: stasjonen med win7 på men får forsatt opp valgmulighetene mellom win7 og xp når eg slå på maskina.

har prøvd det der start og skrive msconfig og gå boot men sto ikke noe win7 der

 

Les denne guiden. Mener at en av de programmene vil kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar

takk, instalerte eit av programma der og fekk tatt det bort men dum som eg var tok eg vekk begge earlyer og win7 så har ingenting den booter fra nå, så nå kommer eg bare til ein skjerm som sier at eg må sette i installation disc og kjøre noe repair greie, men der har eg da eit problem. hjelpe ikke trykke f10 eller va det en nå er før den mld komme heller for og reinstalere winxp som ligger inpå maskina som sån recovery greie. se bilde

post-120968-1232419029_thumb.jpg

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar
andre en meg som har problemer med at windows installer kresjer? så jeg får ikke instalert programmer som bruker tjenesten til MS, kun programmer som har standalone installer.

Kan være Windows Installer feilen som er blitt identifisert. Mulig fiks også i saken.

http://www.neowin.net/news/main/09/01/19/w...s-installer-bug

 

Mary Jo reports that a number of Windows 7 Beta testers have come across a bug that crashes the system randomly whenever they try to start a Windows Update or install anything using Microsoft's MSI installer. Enthusiast Chris Holmes claims that many users have started experiencing random crashing of explorer and msiexec.exe when trying to start Windows Update or install anything that uses an MSI based installer. Some have gone to the extent of reinstalling the beta.

PS: Det er en liten feil i saken angående at det kræsjer systemet, noe det ikke gjør. Bare Windows Installer.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Laster ned betaen pånytt, i håp om at jeg skal slippe unna bugs og ustabilitet nå.

 

*Krysse fingrene*

Problemet vil trolig returnere da det virker mest å være driver-relatert hos deg. At det er stabilt hos de aller fleste betyr ikke at alle vil oppleve det samme. Det er derfor vi nå betatester.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...