Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Når jeg skulle aktivere Win7 med koden som står i førstepost kom det opp en melding om at noe gikk galt og at jeg må ringe til MS for å få den aktivert. Men jeg orker ikke å ringe til dem, så er det mulig å sette inn koden et sted og aktivere den med det uten å måtte ringe?

Eller er det lettere å bare innstallere W7 på nytt og aktivere med en kode? Har innstallert det på flere pcer, er bare på denne at jeg har fått noe feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre som har samme problemer som meg?

Først av alt, funker ikke DaemonTools, så jeg måtte desverre gå over til PowerISO.. og jeg får nå ikke startet mediaplayer og explorer er ganske ustabil i seg selv (Startlinjen forsvinner kanskje, Min Datamaskin kræsjer og slik)

Sykt irriterende da jeg liker W7 ellers..

Edit: Og ja, jeg får heller ikke slått av PC`en da den bare står "Shutting down" eller noe slikt.. den slår seg aldri av, bare står og loader.

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Når jeg skulle aktivere Win7 med koden som står i førstepost kom det opp en melding om at noe gikk galt og at jeg må ringe til MS for å få den aktivert. Men jeg orker ikke å ringe til dem, så er det mulig å sette inn koden et sted og aktivere den med det uten å måtte ringe?

Eller er det lettere å bare innstallere W7 på nytt og aktivere med en kode? Har innstallert det på flere pcer, er bare på denne at jeg har fått noe feil.

Kanskje de har begynt med nye koder igjen.

Denne er åpen til 28. januar, så du får se om du får en ny kode der: http://www.microsoft.com/windows/windows-7...a-download.aspx

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er tatt opp tidligere, men kan folk legge ut

Windows Experience Index tallene sine og specsene?

Jeg lurer litt på hva som er vanlig rundt omkring.

Jeg får 3.0 til sammen.

CPU: 3.8

RAM: 3.9

Graphics: 3.9

Gaming graphics: 3.8

Primary Hard disk: 3.0

Specs: Windows 7 32-bit

AMD Athlon 64 3200+

Asus A8N-E

Seagate Barracuda 7200.10 SATA 320GB

Twinmos PC3200 4x512

Geforce 6600 Silencer

Noen bedre? Hehe :whistle:

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med at 7 nekter og starte etter windows logoen har kommet hvis en USB disk står i? Bare svart sjerm.

Til deg over meg: Jeg kjører 9 år gammel maskin med pentium 4 1.6ghz og 7xxmb ram, ge force 6600 (?) på 128 (mulig 512men tviler) med win7. Han poste de rare tallene windows lager senere.

Skjønner ikke helt vitsen med de.

Lenke til kommentar

Har søkt i tråden, men finner ingen løsning på mitt problem:

Installerte nettopp Windows 7 på stasjonærPCen. Problemet er at når den booter får jeg først skjermen der det står "Windows" midt på, så blir skjermen svart bortsett fra "Windows 7 - For testing purposes only. Build 7000" nede i høyre hjørne. Kan også bevege på musepekeren.

Noen idé om hva som har skjedd og hvordan jeg kan rette det?

Intel Pentium E2160, Gigabyte G33-DS3R m. innebygd grafikkort.

redigert: problemet er nå løst. Feilen var at en GeForce 6600 stod koblet i PCen, men var deaktivert i BIOS. Det var også en monitor koblet til dette kortet. Fjernet grafikkortet, da fikk jeg bilde på skjermen.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om dette er tatt opp tidligere, men kan folk legge ut

Windows Experience Index tallene sine og specsene?

Jeg lurer litt på hva som er vanlig rundt omkring.

Jeg får 3.0 til sammen.

CPU: 3.8

RAM: 3.9

Graphics: 3.9

Gaming graphics: 3.8

Primary Hard disk: 3.0

Specs: Windows 7 32-bit

AMD Athlon 64 3200+

Asus A8N-E

Seagate Barracuda 7200.10 SATA 320GB

Twinmos PC3200 4x512

Geforce 6600 Silencer

Noen bedre? Hehe :whistle:

Jeg gav opp hele den testen jeg..

Kjørte:

Windows7 64-bit

Intel Core i7 920 @ 4.0GHz

Asus Rampage II Extreme

Corsair Dominator 3x 2048MB 1600MHz @ 6-7-6-20

XFX GeForce GTX295

3x VelociRaptor 150GB i RAID0 + 2x WD Black 500GB i RAID0

Og av en eller annen grunn endte jeg opp med 3.5 på grunn av harddisk?

Ikke engang Core i7 920 på 4.0GHz eller GTX295 var i _nærheten_ av å ende opp med full score?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg gav opp hele den testen jeg..

Kjørte:

Windows7 64-bit

Intel Core i7 920 @ 4.0GHz

Asus Rampage II Extreme

Corsair Dominator 3x 2048MB 1600MHz @ 6-7-6-20

XFX GeForce GTX295

3x VelociRaptor 150GB i RAID0 + 2x WD Black 500GB i RAID0

Og av en eller annen grunn endte jeg opp med 3.5 på grunn av harddisk?

Ikke engang Core i7 920 på 4.0GHz eller GTX295 var i _nærheten_ av å ende opp med full score?

Merkelig at du får så lav score på HDD, på testmaskinen på jobb som har to helt vanlige WD 160Gb i raid0 scorer jeg greit over 6 på den scoren, husker det ikke nøyaktig, men det kan jeg sjekke opp når jeg er på jobb i morgen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...