Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Slapp av folkens! Dette er et diskusjons forum, ikkje et rettskrivings forum!

Noen av dere som tester Windows Server 2008 R2 ??

Jeg er veldig fornøyd med det til nå. Har ikkje testet så mye spill enda, men det er vesentlig raksere enn vista 64 i diskytelse :)

Jeg skal installere i dag. Er det stor forskjell fra Server 2008?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe Nizzen, bruker du det på den haugen SAS disker du har?

Selvfølgelig :D

Økte fra ca 850 MB/S lesehastighet i raid-5 til til ca 950 MB/s. Dette var ved å bytte fra Vista 64 til Server 2008 R2 :D

Forskjellen mellom 2008 og 2008 R2 er vel mest at R2 er bygget på w7 og 2008 er bygget på vista.

Lenke til kommentar

Hellu guys.

Har slettet et par innlegg som vedrørere diskusjon om rettskriving og slikt.

Jeg limer inn det som står om skrivefeiler og slikt ifra nettikette for en liten refresment:

Ta deg god tid når du skriver postene dine og se spesielt godt etter skrivefeil, grammatiske feil og eventuell feilinformasjon. Du skal ikke bruke SMS- språk og helst ikke forkortelser, spesielt ikke hvis det er en forkortelse folk flest ikke kan. Hvis du i etterkant oppdager en skrivefeil kan du i så fall bruke "Edit"-funksjonen til forumet for å endre på det som var feil. Det er vanlig å skrive "Edit: 'Det som har blitt endret'" etter en eventuell endring slik at folk kan se hvorfor du har endret på innlegget. Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert kan du pent og høflig be trådstarter omformulere spørsmålet. Dette kan legges til som et svar i tråden hvis det er et engangstilfelle, men hvis du har ergret deg over samme person tidligere anbefaler vi at du sender en personlig beskjed til personen der du ber han prøve å skrive tydeligere. Det finnes nemlig mennesker som har skrive- og leseproblemer og da skal man ta hensyn.

NB: Dersom du har et skriveproblem, men ønsker allikevel å benytte forumet, ser vi at du helst bruker en elektronisk ordbok før du poster, f. eks. den du finner i Word. Vi vil oppfordre til at du legger til informasjon i signaturen din om ditt skriveproblem, slik at du ved en senere anledning vil slippe at kanskje noen tar det opp. Vi vil påpeke at du verken trenger bruke Word eller signaturen slik vi her foreslår dersom dette ikke er ønskelig. Vi opplyser kun om at det er teknisk mulig, slik at vi kan slippe eventuelle uheldige situasjoner i fremtiden. Situasjoner som kan skape et unødvendig problem både overfor moderatorene og deg selv.

Hold dere heller til temaet som diskuteres og ta det heller med brukeren via en PM eller lignende :)

(innlegget kommenteres ikke. tilbakemeldinger på modereringen kan taes via PM ol.)

Lenke til kommentar
Hvordan er med filtype-støtten i Media Player 12 - spiller den x264, h264, mkv og denslags uten først å måtte innstallere en codec-pakke eller individuelle codecs?

Første og beste mkv-fil jeg prøvde med spillte den i alle fall ikke av.

Takker og bukker! Da vet jeg i alle fall det, selv om jeg har litt vanskelig for å skjønne hvorfor MS alltid skal ligge 2 år bak utviklingen akkurat når det gjelder codecer.

Lenke til kommentar

Hmm, nå har også Windows installer rotet seg til, uten at jeg helt kan forstå hvordan det kan ha seg? :hmm:

Er faktisk andre gang dette skjer, sist måtte en re-installasjon til?

Tror jeg går tilbake til WinXP 64bit for en periode til applikasjoner, drivere osv har blitt optimalisert litt for Win7 (skjer nok fort nå som BETA1 er såpass utbredt) så blir det nok en installasjon av RC1 eller noe!

Lenke til kommentar
Hvordan er med filtype-støtten i Media Player 12 - spiller den x264, h264, mkv og denslags uten først å måtte innstallere en codec-pakke eller individuelle codecs?

Første og beste mkv-fil jeg prøvde med spillte den i alle fall ikke av.

Takker og bukker! Da vet jeg i alle fall det, selv om jeg har litt vanskelig for å skjønne hvorfor MS alltid skal ligge 2 år bak utviklingen akkurat når det gjelder codecer.

Har vel meir med å gjere at MS ikkje har lov å bruke codecs som andre har utvikla heilt utan å bruke ressursar på å klusse med lisesnar opp mot tredjepartar osv. Då er det like greit at dei (relativt få) som har behov for det lastar dei ned sjølv.

Lenke til kommentar

Hvorfor tenker du på Mediaplayer når VLC player finnes?

vlc(0.9.8a) støtter ikke siste versjon av x264 , du vil få synlige feil i avspillingen.

noen som vet om en virtuell dvd-rom for windows7 som fungerer?

Lenke til kommentar
Nå har forøvrig Windows Update sluttet å fungere hos meg også, sånn helt ut av det blå?

Har knapt gjort noe som helst på PC-en de to siste dagene, for to dager siden fungerte Windows Update og nå får jeg bare beskjed om at Explorer kræsjer bare jeg forsøker å åpne Windows Update?

?!

Dette skjedde med meg også nå. :/ Noen som ikke opplever det, eller har funnet en løsning?

Lenke til kommentar
Nå har forøvrig Windows Update sluttet å fungere hos meg også, sånn helt ut av det blå?

Har knapt gjort noe som helst på PC-en de to siste dagene, for to dager siden fungerte Windows Update og nå får jeg bare beskjed om at Explorer kræsjer bare jeg forsøker å åpne Windows Update?

?!

Dette skjedde med meg også nå. :/ Noen som ikke opplever det, eller har funnet en løsning?

så det er ikke bare meg. jeg la in windows 7 på ny jeg. funker fett nå værtfall.

Lenke til kommentar

?!

Jeg har ikke opplevet noe slikt (enda).

Har dere brukt noe slags ryddeprogram som involverer rensing i windows registeret ?

Jeg har hatt en merkelig episode med O&O Defrag 11 - dog.

Etter "complete/name" defragmentering av Win7 partisjonen og etter en offline defrag fikk jeg etter hver restart opp et tomt vindu med beskjed om filer som lå "klare til brenning" - - sett in disk i stasjon E: helt av seg selv.

Måtte manuelt gå til .\Users\navn\appdata\local\microsoft\windows\burn\temporary burn folder

Der lå det plutselig en hel bråte filer ..... som hadde dukket opp av seg selv etter O&O Defrag kjøringen.

Lenke til kommentar

?!

Jeg har ikke opplevet noe slikt (enda).

Har dere brukt noe slags ryddeprogram som involverer rensing i windows registeret ?

Jeg har hatt en merkelig episode med O&O Defrag 11 - dog.

Etter "complete/name" defragmentering av Win7 partisjonen og etter en offline defrag fikk jeg etter hver restart opp et tomt vindu med beskjed om filer som lå "klare til brenning" - - sett in disk i stasjon E: helt av seg selv.

Måtte manuelt gå til .\Users\navn\appdata\local\microsoft\windows\burn\temporary burn folder

Der lå det plutselig en hel bråte filer ..... som hadde dukket opp av seg selv etter O&O Defrag kjøringen.

jeg har ikke brukt noe ryddeprogram værtfall. det nærmeste må vel være avg virus scann

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt egentlig ikke kjørt eller gjort noe som helst på maskinen de siste dagene, så det kom på en måte helt ut av det blå? Og det er ikke første gang jeg har slike problemer tilsynelatende kommende ingen steder fra, andre gangen den nå skjer på min stasjonære maskin mens det ALDRI har skjedd noe liggende på min bærbare, og de kjører mer eller mindre nøyaktige de samme applikasjonene osv..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...