Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes ikke noe som heter Centrino-prosessor.

Det er en Intel-branding for bærbare plattformer, og består av Pentium-M, Core Solo, Core Duo og Core2 Duo-prosessorer, om jeg husker riktig.

Har du ikke en Core2-prosessor, har du heller ikke 64-bit.

Uff, nå blander jeg selvsagt :)

Helt riktig, prosessoren er i M serien og har da i følge deg ikke støtte for 64 bit, men ønsker allikevel både 32 bit og 64 bit cder da jeg vil bruke de på flere maskiner.

Tilbudet står ennu :)

Lenke til kommentar

Trur jeg vil bruke W7 på denne Pc-en jeg da. det virker ganske så stabilt til det bruket jeg har.

MEN - har noen testa W7 på dette kortet ? (se sign)

XP installasjon krever SATA-drivere på floppy, så jeg lurer på om dissse er med i W7 ? (7000)

Det hadde jo vært fint.

Jeg prøvde å installere uten floppyen flere ganger, for SP2CD skal jo inne holde de driverene. Og det har ikke funka helt - finner ikke disken, og booter ikke i AHCI mode.

Har bestillt en OCZ SSD som jeg tenkte å bruke, så kan jeg jo "arkivere" Raptoren hvis det ikke går bra.

Det er sikkert noe jeg ikke veit om dette, så fint om noen gidder å skrive litt.

Lenke til kommentar

Nå har forøvrig Windows Update sluttet å fungere hos meg også, sånn helt ut av det blå?

Har knapt gjort noe som helst på PC-en de to siste dagene, for to dager siden fungerte Windows Update og nå får jeg bare beskjed om at Explorer kræsjer bare jeg forsøker å åpne Windows Update?

Saints Row 2 vil heller ikke fungere, så det er sagt :)

Lenke til kommentar

det meste ville jeg tro man får til å virke men ikke alt, adobe PDF reader fikk ikke jeg til å virke men foxit reader kjører fint. takker for raskt svar syar2003 :)

trillian funker og greit, fatter ikke hvorfor msn skulle putte bildene i msn på venstre side, jeg syntes det var veldig forstyrrende og skulle gjerne sett at man kunne velge selv.

desverre er ikke trillian et fulverdig alternativ til msn fordi man ikke kan se bildene ( har ikke fått det til i hvertfald ) og bildene kan skjules i msn men jeg vil jo se dem bare ikke på venstre side. ( jeg opplever at det forstyrer blikket når jeg skal lese, liker ikke at det er forstyrende elementer på venstre side. )

Endret av Hercules
Lenke til kommentar

Tror nok det vil ta et par måneder før ting stabiliserer seg, før programvare utviklere kommer med eventuelle nødvendige Win7 fikser for programvaren sin, før maskinvare produsentene kommer med sine egne Win7 drivere, diverse applikasjoner og spill vil sikkert aldri bli oppdatert, tviler på at blant annet Saints Row 2 noen gang vil få en ny patch som vil gjøre slik at det vil fungere i Win7 f.eks.

PerfectDisk8 vil jo heller aldri fungere under Win7, da får vi nyere versjoner ala PerfectDisk9 som vil gjøre jobben! :)

Lenke til kommentar

huff nå har jeg brukt win 7 en stund og hopper tilbake til vista igjen nå. slitsomt med alle " fikser " for at ting skal virke. og desverre for meg så klarte jeg ikke å bli helt happy med nye win 7 foreløpig men det er ikke dirkte win 7 sin feil men heller det at jeg føler dem har ribba live mail og gallery for mye. ( funker for bra i vista til at jeg ønsker å gå tilbake til steinaldern.

men er vel fremtiden er jeg redd. alternativene funker ikke godt nok til at jeg kan kalle det alternativer og jeg skjønner at folk vil ha muligheten til å bruke alternativer, jeg syntes det er helt greit å måtte laste dem ned MEN dem trengte da ikke forandre dem slik....

kommer til å teste mere på win 7 men jeg kommer til å drøye det litt til det har kommet litt uppdates. slik det er nå liker jeg det ikke.

Lenke til kommentar

Det er en beta så er bra du ikke avskriver Windows 7 helt bare pga din erfaring med betaen. Er så mange som ikke vet eller vil vite forskjellen på beta og release.

For min del har Windows 7 Beta vist seg å være en bedre opplevelse enn XP - nesten.

Eneste jeg har å si mot det foreløpig er at webcammet mitt fungerer i MSN, men ikke til å ta bilder med.

Lenke til kommentar
huff nå har jeg brukt win 7 en stund og hopper tilbake til vista igjen nå. slitsomt med alle " fikser " for at ting skal virke.

Du visste jo kva du gikk til når du la inn ein beta-versjon :)

og desverre for meg så klarte jeg ikke å bli helt happy med nye win 7 foreløpig men det er ikke dirkte win 7 sin feil men heller det at jeg føler dem har ribba live mail og gallery for mye. ( funker for bra i vista til at jeg ønsker å gå tilbake til steinaldern.

Alle Windows Live-programma er vel dei samme vel, berre at dei ikkje er forhåndsinstallert?

----

Windows 7 køyrer overraskande raskt og fint på min gamle XP2500+/1GB RAM-PC :)

Ser fram til final launch eigentleg, synest nye taskbar-systemet er flotters, samt at det heile er ein tanke meir responsivt enn WinVista. :)

Lenke til kommentar
Alle Windows Live-programma er vel dei samme vel, berre at dei ikkje er forhåndsinstallert

desverre er dem ganske mye forandret, faktisk så mye at jeg måtte bruke en del tid på finne ting eller faktisk ikke fine ting. prøv det du får med vista og så prøver du det du får i live pakka så er det 2 helt forskellige ting.

desverre for meg er live mail og galleryet programmer jeg har blitt glad i og bruker mye men slik dem har blitt ribbet nå var det en sterk årsak til at jeg ikke ble happy med win 7. det har jo egentlig ikke noe mer med windows å gjøre siden dem er skilt ut men når programmer man bruker mye blir så forandret eller strippet for å si det slik så opplever jeg win 7 inkludert livepakka som en nedgradering fra vista 64.

selv om det er beta som jeg faktisk er klar over at det er så blir man skuffet.

men jeg skal teste det ut igjen når det har kommet ut litt oppdateringer så jeg er veldig glad jeg bruker WHS for det gjør skifte raskt.

Endret av Hercules
Lenke til kommentar

Slapp av folkens! Dette er et diskusjons forum, ikkje et rettskrivings forum!

Noen av dere som tester Windows Server 2008 R2 ??

Jeg er veldig fornøyd med det til nå. Har ikkje testet så mye spill enda, men det er vesentlig raksere enn vista 64 i diskytelse :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å legge inn win7 på mi XP pc i går, ved å bare mounte imaget og installere fra XP, slik jeg allerede hadde gjort med fra Vista på laptopen.

Men dette var den ikke glad for, når den startet på nytt fikk jeg bare beskjed om at jeg ikke kunne oppgradere fra denne versjonen av windows. Selv om jeg hadde valgt custom og egen partisjon og allt. Får vel prøve med en CD i morgen.

hehe Nizzen, bruker du det på den haugen SAS disker du har?

Endret av Timster
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...