Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du virkelig ikke vet hva du skal gjøre med en ISO-fil så vet jeg ikke hva du i det hele tatt skal med å teste en beta av et OS. Å bruke et beta-produkt krever tekniske kunnskaper. Ikke rart denne tråden er så stor som den er når de samme spm. kommer hele tiden.

Med det sagt.. Du må selvsagt brenne hele ISO-filen med et program. F.eks. PowerISO eller ImgBurn.

Lenke til kommentar
Heisann folkens.

Vet ikke om jeg tør å be om hjelp her etter å ha lest noen tråder... hehe:p

Virker som noen har skikkelig leia.

Men uansett, jeg har da installert win7 og det funker veldig fint hos meg. Ikkeno tull med noe egentlig, utenom en ting.

Jeg har litt problemer med "internetten", det har funket bra i hele kveld, men for noen minutter siden så knelte den. Det er kun utorrent som funker og laster. Men ikke IE og antivirusen får ikke oppdatert.

Det virker som jeg har nettet oppe og går på pc, men det funker bare ikke. Utenom utorrent :p

Å nei..jeg får ikke sove. Har dessuten fri imorra :)

Inntaler java, silverlight 2 og flashplayer hvis IE8 er ustabilt. Ellers vet jeg ikke.. :yes:

hvordan fungerer Silverlight 2, hva er dens oppgave?

Lenke til kommentar

Har brukt windows 7 build 7000 32bit i godt over en uke nå og alt har fungert så og si smertefritt. Har nå fått et ganske stort problem, windows update vil ikke starte. Lol.

Prøvde å bruke internet explorer og windowsupdate.com, men den skal bare starte windows update programmet. Hver gang jeg prøver å starte det krasjer explorer.

Noen som har noen formening om hva som kan være galt?

Endret av Dikky
Lenke til kommentar

Har begynt å bruke gadgets nå, med UAC på nivå 1. Allikevel blir jeg litt plaget av UAC når jeg skal kopiere enkelte filer og mapper. Samt når jeg skal installere nye gadgets og slik. Virker som om det er noe galt med permissionene på mappene. Noen som har opplevd det samme, og/eller vet om hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Heisann folkens.

Vet ikke om jeg tør å be om hjelp her etter å ha lest noen tråder... hehe:p

Virker som noen har skikkelig leia.

Men uansett, jeg har da installert win7 og det funker veldig fint hos meg. Ikkeno tull med noe egentlig, utenom en ting.

Jeg har litt problemer med "internetten", det har funket bra i hele kveld, men for noen minutter siden så knelte den. Det er kun utorrent som funker og laster. Men ikke IE og antivirusen får ikke oppdatert.

Det virker som jeg har nettet oppe og går på pc, men det funker bare ikke. Utenom utorrent :p

Å nei..jeg får ikke sove. Har dessuten fri imorra :)

Inntaler java, silverlight 2 og flashplayer hvis IE8 er ustabilt. Ellers vet jeg ikke.. :yes:

hvordan fungerer Silverlight 2, hva er dens oppgave?

Her er det litt info. (video)

http://www.microsoft.com/japan/silverlight...ew/default.aspx

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan få vekk det idiotiske systemet med hvem som er "eier" av forskjellige mapper ? Skjer innimellom på de eksterne diskene mine, og selv om jeg får fikset det ved å gi min bruker fulle rettigheter, så kunne jeg godt tenkt meg å ikke hatt det problemet i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man kan få vekk det idiotiske systemet med hvem som er "eier" av forskjellige mapper ? Skjer innimellom på de eksterne diskene mine, og selv om jeg får fikset det ved å gi min bruker fulle rettigheter, så kunne jeg godt tenkt meg å ikke hatt det problemet i det hele tatt....

Eneste måten er å ikke bruke NTFS... Og "problemet" kommer av at du har hatt flere OS på maskinen og disse har forskjellige rettigheter på filnivå. Altså er det ingen måte å omgå dette uten å måtte sette korrekte rettigheter manuelt.

Den enkleste måten er å sette rettigheter på hele disken og gjøre disse gjeldende for hele diskinnholdet. Men vær obs på at dette vil påvirke andre OS i ettertid da det kan overstyre rettigheter som du trenger (om du ikke gjør det rett).

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Det er så enkelt at på root nivået på eksterndisken adder du "Everyone" og gir alle read/write/change/execute etc. privilegier til den.

Dette skjer også automatisk om man konverterer fat32 med convert kommandoen og /nosecurity parameteret.

Edit:

Vedlagt bilde , en av mine eksterne USB drives.

post-35394-1232213430_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Eller bare ta over administrator kontoen og hele problemet med eventuelt det å rote til rettigheter osv er borte :)

Hehe .. ja - helt til du plugger den i en annen maskin , så må du gjennom det samme igjen.

Beste for portable drives er slik jeg foreslår det med Everyone = full control.

Lenke til kommentar
jeg la in W7 betaen på pcen på søndag som var, jeg lurer på om jeg er nøtt å laste ned den oppdateringen til media player slik at den ikke "spiser" opp to til tre sek av sangene mine eller er den instalert allerede?

Nei den er ikke installert.

Fixen heter kb961367

32bits:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

64bits:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Guiden for install av Win 7 på technet er å skrivebeskytte alle mp3 filer først.

quote:

When MP3 files are added (either manually or automatically) to either the Windows Media Player or the Windows Media Center library, or if the file metadata is edited with Windows Explorer, several seconds of audio data may be permanently removed from the start of the file. This issue occurs when files contain thumbnails or other metadata of significant size before importing or editing them. To avoid this, take the following steps.

To protect your MP3 files

Before you install this Beta release, back up all MP3 files that might be accessed by the computer, including those on removable media or network shares.

Ensure that all MP3 files are set to read-only. To do this, in Windows Explorer, find the files, right-click them, click the General tab, and then select the Read-only check box.

Install this Beta release of Windows 7.

Download and install the QFE fix from the MSDN Subcriber or TechNet Plus site.

Once you have installed the update, you can safely reset the read/write status of your MP3 files to your preference.

If you do not want to install the update, you can avoid this issue by setting all MP3 files that might be accessed to the computer to read-only as in Step 2.

Sincerely,

-Tony Mann

http://social.technet.microsoft.com/Forums...nstall/threads/

Lenke til kommentar
har et irriterende problem med alle imagene jeg laster ned: De funker ikke.

Hverken i virtual pc eller på flere forskjellige..

Uff, blir oppgitt da jeg har testa torrenter med mer..

Hva sjer`Får du en error under booting? I så fall hva sier den?

Får en error om at prossesoren ikke støtter 64 bits operativsystem og et eller annet med en systemfil.

maskinen jeg har prøvd er en utslitt Fujitsu Siemens C1110 med en Centrino prosessor. Regner da med at Centrino er 64 bits?

Ville noen mailet meg et sett med 32 og 64 bits cder mot en liten godtgjørelse?

Har bare tilgang på Dual-Layer plater og ønsker ikke å kaste bort så dyre plater.

Pm..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...