gretema Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Håper noen kan hjelpe meg med dette, har lett høyt og lavt etter loven som sier at en selger har rett til å kreve en kvittering ved heving, av kjøp, men har ikke funnet noe. Vet at hvis kunden kan bevise at varen er kjøpt hos selger trenger ikke kjøper å fremleggen noen kvittering, men hvor står dette? Hvilken lovtekst kan jeg referere til? på forhånd takk.. Endret 2. november 2008 av gretema Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har du betalt med visa så er det jo en enkel sak å bevise dette. Lenke til kommentar
gretema Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Har du betalt med visa så er det jo en enkel sak å bevise dette. ja det vet jeg også,det er ikke det som er spørsmålet hvilken lovtekst omhandler dette? Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Alle butikker har vel et arkiv med kopi av kvitteringer. Spør du pent kan du sikkert få en kopi. Er de interessert i å ha kunder får du det. Lenke til kommentar
gretema Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 takk for svar, jeg har nå fått svar på det jeg lurte på i ett annet forum jeg siterer: Det står ikke i noen lov. Å kalle det sedvane blir også feil, siden man nesten ikke kan påberope seg rettighetene i forbrukerkjøpsloven uten å bevise at man faktisk har gjennomført en handel. En advokat skriver her: http://www.hsh-org.no/eway/library/forms/s...sign/hsh-org.no jeg limer dette inn her i tilfelle noen andre kunne finne på å lure på det samme som meg Lenke til kommentar
Sawhill Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 linken du skrev virker ikke.. er interessert i dette jeg også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå