Nator Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hei, Leverte inn en mobil av typen SE W800i to ganger fordi den ikke ville slå seg av og på ordentlig, og etter andre gang sendte Moobi/Netcom meg "ny" mobil (antatt "refurbished"). På den nye mobilen oppdaget jeg fort at mikrofonen var defekt. Nå vil Moobi/Netcom reparere denne "nye" telefonen. Har jeg krav på å kunne heve kjøpet eller velge en ny modell og betale evt. mellomlegg? Eller kan de fortsette slik, teoretisk sett, i all uendelighet? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Så lenge det er forskjellige feil hele tiden kan de kreve å få den reparert. Du kan kreve å få heve kjøpet hvis det har vært samme feil 2 ganger og samme feilsymptom dukker opp den 3. gangen. Selger kan da først kreve at den blir sendt inn til verksted for å konstantere at det er samme feil. Hvis telefonen er kjøpt som et bedriftskjøp har du ingen rett til å heve kjøpet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Så i teorien så kan de bare fortsette å sende meg nye mobiler med feil i det uendelige? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 I teorien ja, men det er stort sett blitt en bransjestandar og omlevere eller heve kjøpet etter 4. gangs feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå