Gå til innhold

Mobil rep. 2 ganger, fikk ny - denne er DOA, hva nå?


Nator

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Leverte inn en mobil av typen SE W800i to ganger fordi den ikke ville slå seg av og på ordentlig, og etter andre gang sendte Moobi/Netcom meg "ny" mobil (antatt "refurbished"). På den nye mobilen oppdaget jeg fort at mikrofonen var defekt.

 

Nå vil Moobi/Netcom reparere denne "nye" telefonen. Har jeg krav på å kunne heve kjøpet eller velge en ny modell og betale evt. mellomlegg? Eller kan de fortsette slik, teoretisk sett, i all uendelighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er forskjellige feil hele tiden kan de kreve å få den reparert.

Du kan kreve å få heve kjøpet hvis det har vært samme feil 2 ganger og samme feilsymptom dukker opp den 3. gangen. Selger kan da først kreve at den blir sendt inn til verksted for å konstantere at det er samme feil.

 

Hvis telefonen er kjøpt som et bedriftskjøp har du ingen rett til å heve kjøpet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...