Gå til innhold

D-link 655 og port forwarding

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å forwarde porter for spill, så funker det ikke, prøver spesielle porter og åpner fra 2000 til 65000 uten at det hjelper. Setter jeg tp'en rett i adsl modemet så funker alt med en gang, men da kan jeg ikke koble til flere pc'er og laptop. Sette meg selv i DMZ funker heller ikke. Er det ikke mulig uten å bruke switch og to nettverkskort på pc'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du åpner porter må du huske å åpne videre til neste ledd. Asso i modemet åpner du porter til ipen til routeren osv..

Men det mange gjør feil, er at dem åpner porter til routerens lokal ip, som feks er 192.168.10.1 . Må bruke nett ipen..

Lenke til kommentar

Har funnet ut problemet med forwardingen. Hvis jeg setter opp portene til et spill og et annet og de bruker samme port, til f.eks gamespy så vet ikke routeren hva den skal gjøre og porten blir stengt.

Vet ikke hvorfor den ikke virker i dmz. Finnes det ikke en boks som kobler til internett, fungerer som dhcp og som ikke har noe sikkerhet. Det ville jeg vært interesert i.

Lenke til kommentar

Det blir konflikt med DMZ hvis du har åpnet porter manuelt i tillegg. Man må nok bestemme seg for om man skal åpne manuelt, bruke DMZ eller UPNP. Årsaken er som du nevner at en port bare kan åpnes en gang.

UPNP er forøvrig veldig greit når du først har satt det opp i router og på PC. Da slipper du mere problemer så lenge programvaren støtter UPNP.

Lenke til kommentar
Det blir konflikt med DMZ hvis du har åpnet porter manuelt i tillegg. Man må nok bestemme seg for om man skal åpne manuelt, bruke DMZ eller UPNP. Årsaken er som du nevner at en port bare kan åpnes en gang.

UPNP er forøvrig veldig greit når du først har satt det opp i router og på PC. Da slipper du mere problemer så lenge programvaren støtter UPNP.

Åå? Jeg har både manuelt og DMZ.. Hoster som faen på wc3 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...