TTomas Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Tenkte å kjøpe meg stereo til tven/ps3en. Men hvilken kabel må jeg ha for at det skal være mulig å koble det til ps3en? Tven er ikke av typen HD men av type svær kasse Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg bruker "gul-rød-kvit" kabelen Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) *GLEM DET* Endret 2. november 2008 av tc47 Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 den absolutt beste løysinga for å koble ps3 mot stereo/heimekino er ved optisk(toslink) kabel. og mogleg med lyd via hdmi men det vil då ikkje ve aktuelt då tven ikkje støttar hdmi Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Det spørs kva anlegg du skal kjøpe. Om du kjøper eit utan digital inngang må du bruke denne kabelen: Eine enden koplast til PS3, raud og kvit koplast til ein inngang på anlegget. Dersom du kjøper eit anlegg med digital inngang (helst optisk) må du ha ein sånn kabel: Lenke til kommentar
Trollpeis Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 vil absolutt annbefale at du kjører optisk fremfor "coax" (rød/hvit(gul er bilde) da optisk støtter suround, noe ikke coax gjør selv kjører jeg hdmi til tv\en og optisk mellom tv og stereo/suround annlegget. funke fett Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Coax er riktignok ein kabel, men normalt blir det brukt på å beskrive digitalt elektrisk lydsignal, der du og kan få 5.1. Kvit/raud blir mest vanleg beskrive med RCA, stereo, analog osv. Dessutan skal han ha stereo, ikkje surround. Endret 9. november 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Trollpeis Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Dessutan skal han ha stereo, ikkje surround. bla bla bla.. mange som sier stereo mens de egentlig mener suround. sannsynligvis har tv'n hans stereolyd allerede Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Er det? Kan ikkje folk forskjell på stereo og surround? Kva betyr det at TV-en har stereo? Du får langt betre lyd med eit stereoanlegg enn det som er innebygget i ein TV. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 For mange er "Stereo = eksternt anlegg", i alle fall er det mitt inntrykk. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Om du har enda mer high tech anlegg kan du bruke HDMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå