Bjarnemann Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hei forumfolk! Er det noen her som vet hvordan jeg får installert Mandriva 2009 på min MSI Wind? Har prøvd med Unetbootin, men det virker ikke:S Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 "virker ikke" var jo en meget detaljert og nyttig feilbeskrivelse. Kanskje du burde vurdere å hjelpe oss med å hjelpe deg? Du har selvfølgelig googlet etter en howto/tutorial, eller sjekket den offisielle dokumentasjonen? http://wiki.mandriva.com/en/Docs/Installin...or_the_Internet Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Stemmer, har googlet meg blå. Starter Unetbootin, velger isofil og så usb penn. Selve "installasjonen" av live cden på usb brikka går helt fint, men når jeg så skal starte opp fra den på MSI Wind kommer jeg ikke lenger enn spash screen. Her henger det seg, og jeg får opp en beskjed om at "can't run "/etc/init.d/rcS" : no such file or directory" Kan så trykke enter for å aktivere konsollen. Det gjør jeg, i håp om å få opp noen terminallignende saker, men nei; -sh: can't access tty; job control turned off # (blinkende understrek, som indikerer at jeg skal skrive) Og lenger kommer jeg ikke. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Men du har ikke prøvd Mandriva sin offisielle fremgangsmåte? De leverer ferdige usb-image som det bare er å kjøre til usb-pinnen, trenger ikke unetbootin eller noe slikt. Link er i min forrige post, punkt 1.3 på wikisiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå