Gå til innhold

kjøp fra Islandske nettbutikker?!


anbar

Anbefalte innlegg

Som en mulig økonomisk hjelp for å hjelpe Island ut av finanskrisen, så kan vi shoppe litt islandske varer. Attpåtil er den islandske kronen svak så det er stor mulighet for å gjøre ett røverkjøp.

 

Vg omtaler dette her.

 

Valutakalkulator finner du her.

 

Men jeg har ikke særlig erfaring fra islandske nettbutikker, er det noen som har en link eller to tre :)

 

Det jeg har funnet til nå erfluefiske en motebutikk, elko, tilsvarende elkøp i norge. (Playstation 3 + fallout til 363kr).

Vet dog ikke om de shipper til norge. Og jeg fant fritidsbutikk!

Så fant jeg en fritidsklærbutikk.

Fant en spennende, men dyrere elektronikk side.

Enda en elektronikkbutikk, f.eks kan kjøpe en zepto 6214 til rundt 2650 nok.

 

Edit1-2-3-4-5: lagt til butikker og kalkulator.

Endret av anbar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hvorfor er da alt jeg kjöper til 17 da? Faar penger fra Norge jevnlig og fölger alltid 17~.

Mye av dette problemet er faktisk skapt av at kursen er blitt satt kunstig höyt, den er kanskje paa 30, men alt du handler blir paa rundt 15-17.

 

Selv ville jeg naa elsket at kursen var saa lav, siden jeg da ville faatt rundt 2 millioner islandske snart, men slikt er det ikke :p

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Men spørsmålet er da: Dersom jeg kjøper et spill til 2000 ISK, får det sendt til Norge på min regning og betaler med mastercard. Det samme spillet koster 499 NOK her i Norge. Sparer jeg penger på å kjøpe det i en islandsk nettbutikk?

2000/15 = 133 kroner. Noe som gjør at man ikke trenger å betale moms og toll, bare frakten. Den kommer sikkert på en hundrings så totalprisen blir da i underkant av 250 kroner ;) .

Lenke til kommentar

Hørt noen rykter om at det er noen rare regler når det gjelder island. Men tror det var at man kunne sende noe fra usa til island så til norge. Høres jo ufattelig tungvindt ut men men.

 

Keen på å ta en weekend til island, om jeg da kjøper ISK på forhånd så er jo det jo den 33 kursen ?

Lenke til kommentar

Axl91: Avhenger sterkt hvor du kjöper da, de fleste jobber med 17, er mye forvirring rundt kursene men er 17~ du faar i praksis.

Har bodd her i et halvt aar naa, og er den kursen (har gaatt fra 15 til 21) og ikke den litt höyere (holdt seg godt over 30 hele tiden) som har virket.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Noen som faktisk har funnet en islandsk nettbutikk som sender varer til utlandet nå? Fikk dette i svar da jeg sendte mail til ELKO:

 

Hi

 

Sorry to inform you that due to current marketing situation we do not ship abroad at the time.

 

Kind regards

 

Elko switchboard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...