It's me Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Lurer på litt generelt. Har klokket maskinen, men den restarter plutselig i tide og utide. Hvor bør jeg først lete etter feilen? Lav vcore? Lav dimmcore? Dårlig ram? Er nybegynner med overklokking så jeg håper noen har litt starthjelp å komme med... Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Litt mere info hadde gjort seg.. Kan være mange årsaker til dette, varme, minne, cpu mm. Ettersom du sier du har klokket den, regner jeg med at feilen ligger der. Klokk den litt ned, er nok det som er feilen. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 jeg vet om folk som har oppleved dette grunnet for høy Vcore. Skjekk Vcoreen din Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 tror det er større sjangse for at det er for lav vcore Lenke til kommentar
It's me Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 FSB: 153 ram kjører på rundt: 308 CPU/Dimm 1:1 (eller ha det nå heter...) Vcore cpu: 1,7 (normalt: 1,5) VDimm 2,8 (normalt: 2,6) Vagp: 1,7 (normalt 1,5) CPU temperatur: ca38+/- HK temperatur: ca 28+/- P4 2,4 fsb 533 Twinmos 256 pc2700 ddr-ram Epox 4sda5+ Hva kan jeg gjøre for å klokke mer uten at den restarter? Satte FSB på 155, men fikk beskjed fra før Windowslogo kommer opp om at windows dessverre ikke kunne starte opp på vanlig måte. Kunne velge å starte opp i diverse sikkerhetsmoduser, sist fungerende innstilliner eller på vanlig måte, men det går ikke å komme forbi w-logo etter valget av oppstart (hvis logoen kommer opp i det hele tatt). Jeg har startet windows før med 155fsb, men ustabilt. Trenger virkelig hjelp her... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Bør jeg øke multiplier? Evt hvordan? Noen som vet hvorfor jeg kommer så lavt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå