Gå til innhold

BK: Fyrverkeri på Vaulen

Maranello

Anbefalte innlegg

Tidlig oppvarming til nyttår!

Aldri prøvd meg på fyrverkeri før, men fant et par tips her på forumet. Hva kan jeg forbedre til neste gang?

British International School of Stavanger sitt opplegg 1. november på Vaulen.

post-21630-1225635294_thumb.jpg

EXIF

15 sek.

f/16

18-70@35

ISO 100

Fokus satt til uendelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig lite erfaring med bilder av fyrverkeri, for å si det på en annen måte, null erfaring.

Men kan kanskje tenke meg at resultatet blir bedre viss di tar bildet akkurat raketten eksploderer. Og dermed vil få deg den fine spredningen, og ikke lysstripen fra da den går oppover.

Vet ikke om det jeg sa fungerer, men håper i alle fall at det var til litt hjelp. :D

Lenke til kommentar

Ett tips angående fyrverkeri som jeg har kommet borti, men aldri prøvd, er om du setter kameraet på "bulb" og dekker til linsa mellom hver oppskyting, dermed får du flere fyrverkeri eksplosjoner i ett og samme bilde.

Så slipper du å prøve å få til det "perfekte" bildet ved å bruke lukketid og planlegging, men du kan få det kun ved å fjerne det du har dekket linsa til med ;)

Lenke til kommentar

Selv om det ikke er mye lys, så vil kameraet ta opp det som finnes (mye mer støy til slutt)

Bildet ditt er relativt lyst og klart etter kun 15 sec, tenk hvor lyst det ville vært etter kun 5 min.

Prosedyren som jeg foreslo, har jeg aldri selv prøvd, derfor aner jeg ikke hvordan det fungerer i praksis, men jeg har sett resultat av det. Er stilig med mange fyrverkeri eksplosjoner i ett og samme bilde :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...