Gå til innhold

Intel Xeon med x86-64


Anbefalte innlegg

haha sjekk for såvidt www.tomshardware.com microsoft kjøper linux hahaha noe så laterlig det er umulig å kjøpe linux da det er gratis :D  

Også at hammer utsetes i et år haha tror neppe da hadde intel fått ortnlig overtak

 

Off-topic allert! :o

 

Tja... Om det er umulig å kjøpe linux?! Dersom Linus hadde bestemt seg for å selge rettighetene kunne han vel det muligens.. Han har tross alt kontrollen på utviklingen. Nå skal ikke jeg påstå at jeg har lest GNU/open source lisens saken akkurat, så det kan jo tenkes at han ville få visse problemer, men den delen han selv har utviklet må han vel kunne trekke tilbake og hevde copyright på?

 

Andy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off-topic allert!  :o  

 

Tja... Om det er umulig å kjøpe linux?! Dersom Linus hadde bestemt seg for å selge rettighetene kunne han vel det muligens.. Han har tross alt kontrollen på utviklingen. Nå skal ikke jeg påstå at jeg har lest GNU/open source lisens saken akkurat, så det kan jo tenkes at han ville få visse problemer, men den delen han selv har utviklet må han vel kunne trekke tilbake og hevde copyright på?

Linus eier rettighetene til Linux-kernelen men han kan ikke selge rettighetene ettersom han valgte å lisensiere den under GPL. Det han imidlertid eier rettigheten til er Linux-navnet.

 

Han kan heller ikke trekke tilbake det han har vert med å utvikle da det er lisensiert under GPL.

 

http://www.gnu.org/licenses/licenses.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...