Leopoldleo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Leste akkurat en artikkel påvg.no om at det nå er gunstige tider å handle fra island på, er det noen som vet av noen fotobutikker på island som er på nett? Googlet litt, men det var ikke så lett å finne ut av... Og hva står kursen i sånn ca? ifølge dnb.no er kursen 0,00 for kjøp, og 0,00 for salg. (kurs sist oppdatert 02.10 kl 0515) Det går kanskje an å utnytte finanskrisa litt! Samt at å handle fra island bare hjelper dem:) Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ifølge Universal Currency Converter er 100.00 ISK = 5.55973 NOK. Da de har 320000 innbyggere på Island, og ikke produserer kult fotoutstyr selv vil det kun være snakk om å tømme det vesle lageret de har av fotoutstyr før de må kjøpe mer fra utlandet - og da blir det like dyrt for oss og mye dyrere for islendingene. Lenke til kommentar
poe Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ifølge Universal Currency Converter er 100.00 ISK = 5.55973 NOK. Da de har 320000 innbyggere på Island, og ikke produserer kult fotoutstyr selv vil det kun være snakk om å tømme det vesle lageret de har av fotoutstyr før de må kjøpe mer fra utlandet - og da blir det like dyrt for oss og mye dyrere for islendingene. Ja, men han spurte etter om du visste om noen nettbutikker, ikke om en leksjon i etikk. Dessuten tror jeg ikke produsentene tar samme pris for det de leverer til island som det de leverer til Norge. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Tviler på at det er så mange Isledninger som tenker på fotoutstyr i disse dager,tror nok butikkene der opp vil være mer tjent med og selge fotoutstyr for å holde hodet over vann i disse nedgangstider dem opplever der nå.Skulle tro at Isledninger ville synes at det er fint at det fortsatt eksisterer fotobutikker når økonomien bedrer seg. Så og kjøpe fra broderfolket er en grei måte og drive med "nødhjelp"på. Bare for å besvare topicen. Har faktisk tenkt i samme baner noen dager nå,flybilleter er vel billig opp dit nå,så og ta en tur opp dit hadde kanskje vært lurt på mange måter. Kjenner ikke til noen fotobutikker der opp beklageligvis. Edit:kanskje en kombinasjon med julehandel/fotoutstyr. Endret 2. november 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Dessuten tror jeg ikke produsentene tar samme pris for det de leverer til island som det de leverer til Norge.Og hvorfor skulle de ikke gjøre det? Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ja, men han spurte etter om du visste om noen nettbutikker, ikke om en leksjon i etikk. Dessuten tror jeg ikke produsentene tar samme pris for det de leverer til island som det de leverer til Norge. Det var ikke meningen å forelese om etikk. Jeg tror de tar samme pris for varene uansett hvor de leverer, forutsatt at du handler hos noen som driver butikk og ikke nødhjelp. Tatt i betraktning at Islendere flest nå har merkbart dårligere kjøpekraft og at mange mister jobben tror jeg eventuelle nettbutikker på Island tilogmed hadde reklamert internasjonalt dersom det kunne øke sjansen for at de skulle overleve krisen. At de har færre innbyggere enn Oslo tilsier at sjansen for å finne en nettbutikk som har lager og sender fotoutstyr ut av landet er forsvinnende liten. I tillegg er de forholdsvis internasjonalt orienterte og det er stor sjanse for at de også har handlet på nett fra USA akkurat som oss. Overskriften var det mest tabloide VG klarte å tyne ut av et teoretisk utsagn fra en BI-fyr om at eventuelle nettbutikker med lager på Island nå har lavere priser i norske kroner. Men ingen finner nettbutikker på Island. Og VG hadde sikkert foretrukket om han hadde sagt at nå er det billigere å kjøpe sex på Island, og det hadde vært like irrelevant for den jevne nordmann. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har vært på Island et par ganger og jeg har faktisk tilgode å se en skikkelig fotobutikk der. Har lett rundt i Rekjavik og funnet fotobutikker, men de har vært elendige og svindyre. Svarte vel ikke akkurat på spørsmålet nå, men... Lenke til kommentar
Leopoldleo Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Ja, nei jeg lurte igrunnen på om det var noe å hente på å handle fra Island, men ut ifra det jeg kan se så går nok vinninga opp i spinninga. Og handle fra USA er heller ikke like interressant lenger...Så da får vi vel bare ri av stormen og håpe på bedre vær på den andre sida:) O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå