Gå til innhold

64-bits Vista for 4 GB RAM?

Manken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At man kan bruke mer ram, så og si.

Ellers kjører 32-bits programvare på 64-bit.

Jeg husker ikke, men tror det har noe med størrelsen på pakkene som blir sendt rundt til CPU og så videre. At båndbredden på en måte blir større. Men ikke ta ordet mitt for det. Og du kommer neppe til å merke forskjell på ytelsen. (Annet enn RAM da)

Lenke til kommentar
ok , takk^^

Men er det no bakdel med å bruke 64-bits vista? enn 32 bits?

Nei.

Men du kan like gjerne bruke 32bit vista hvis du bare har 4GB ram, du får ikke utnyttet mer enn 3.5GB, men du vil ikke merke noen forskjell på 4GB eller 3.5GB.

Endret av Dr.Gonzo
Lenke til kommentar
ok , takk^^

Men er det no bakdel med å bruke 64-bits vista? enn 32 bits?

Du mister 16bit støtten så om du planlegger retro spilling av gamle Win 98 spill (Spill som ofte har en installer som har litt 16bit kode iseg for eksempel) vil IKKE fungere.

Samme med enkelte kommandolinje baserte .exe filer kan også slutte å funke.

Også har WoW64 litt hull her og der så noen 32 bits programmer vil ikke alltid fungere skikkelig om de er litt eldre.

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å velge 32bit i dag. Folk flest burde egentlig gå for 64bit. Synd at standard ferdig installerte pcer kommer (for det meste) med 32bit.

Så gå for 64bit du. Fungerer sikkert helt fint med wow og css. Og du får utnyttet allt minnet.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å spille med 32-bits med 4 GB ram, mister jeg mye av rammen da?

Kommer nok til å spille mest CSS og WoW

CSS og WOW går bra på 64 bit, tror faktisk CSS kommer med 64 bits modus slik at den kan utnytte enda mer RAM.

Eneste du må sjekke er de eldste spillene / Programmene du kjører, noen er dessverre hybrider mellom 16 og 32 Bit, disse vil IKKE funke på 64 bit siden 16 bit delen har blitt plukket bort, Dessverre.

Hadde de hatt den på 64 bit så hadde det vært det ultimate og man hadde sluppet å bygd 2 maskiner om man skal nyte gamle Windows spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...