Gå til innhold

Hvis du spiste svinekjøtt ved en feil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk bekreftet av en muslim i dag, at hvis du ikke vet at det er svinekjøtt du spiser så har det ikke noe å si.

Da er det smartest for muslimer å ikke lese koranen.

Da kan de gjøre som de vil, og hvis de gjør noe feil så er det greit siden de ikke visste at det var feil.

Lenke til kommentar

Det blir selvsagt ikke det samme. De plikter å sette seg inn i loven, men om noen f.eks lurer en muslim til å spise svinekjøtt så blir ikke muslimen straffet.

F.eks hvis jeg lager middag og inviterer noen av mine muslimske venner over, jeg sier at jeg serverer alligatorgryte og de spiser den. Egentlig så var kjøttet svinekjøtt selvsagt. De har ikke gjort noe galt, siden de ikke visste at maten inneholdt svinekjøtt. Hvis de spiser det med viten og vilje så bryter de mot Guds bud.

Lenke til kommentar

Nei, men man skal spørre om det er svinekjøtt. Om du ikke visste det eller ikke tenker over det så er det helt ok.

Jeg fikk bekreftet av en muslim i dag, at hvis du ikke vet at det er svinekjøtt du spiser så har det ikke noe å si.

Da kan de gjøre som de vil, og hvis de gjør noe feil så er det greit siden de ikke visste at det var feil.

Men nå skal jo muslimer lese koranen og lære seg arabisk.

Lenke til kommentar
Nei, men man skal spørre om det er svinekjøtt. Om du ikke visste det eller ikke tenker over det så er det helt ok.

Men nå skal jo muslimer lese koranen og lære seg arabisk.

Men vi hadde jo gjort dem alle en kjempetjeneste om vi brente alle koranene og slettet all kunnskap om lovene.

Win / win!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...