Gå til innhold

Sons of Anarchy - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Vel, til helvete med Jax.. Nå må gjerne alt gå galt for han, kjenner jeg blir litt forbanna på han av alle ting. Der jeg kanskje syntes litt synd på han tidligere i sesongen har han mistet den plassen til Clay, av alle personer, etter dagens episode. Kjenner det skal bli veldig spennende å se neste episode, fysj det blir lenge å vente!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har de bygget opp til neste episode ganske kraftig her! Blir nok å gå noen liv i sesongavslutningen.

Tig skal etter planen overleveres til Pope, hvem vet hvordan det vil gå. Tviler på at det blir enkelt. Håper ikke Tig ryker med, en av mine favoritter i serien.

Han U.S Marshall fyren er klar for kamp, det så man klart. Regner med han blir å ta livet av noen i alle fall. Otto skal jo også gi uttalelsen sin.

Nero blir sikkert å gå til angrep for å ta tilbake kvartalet sitt (+ litt mer kanskje). Regner med litt blod der.

Clay skal stikke til Belfast, kan hende Jax ikke blir så fornøyd med det om han finner det ut. Kanskje litt mer blod spilt mellom Sons og IRA.

Blir nok spennende neste episode, håper det skjer en del og at ikke alt blir cliffhangers til neste sesong. Synes de har gjort det bra de andre sesongene, så det blir nok bra!

Lang uke å vente nå.

Lenke til kommentar

Denne US marshall er en creepy fyr, det bygger seg opp til et oppgjø i flere leirer.

Synes ikke han er creepy i det hele tatt. En US Marshal som skjønner at hans søster (helt uskyldig) ble brukt som en bit i ett puslespill av en gjeng som ikke er redde for å spre rundt seg med lik for å få det de vil. I forhold til SAMCRO er han jo helt normal. At han har sagt opp jobben som US Marshal er jo også ett tegn på at han vet at hva han må gjøre kan få konsekvenser, å istedet for at US Marshal kontoret skal få bråk med det, velger han å si opp før han starter hevnaksjonen sin. Håper han er skikkelig badass :-D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Synes ikke han er creepy i det hele tatt. En US Marshal som skjønner at hans søster ble brukt som en bit i ett puslespill av en gjeng som ikke er redde for å spre rundt seg med lik for å få det de vil. I forhold til SAMCRO er han jo helt normal. At han har sagt opp jobben som US Marshal er jo også ett tegn på at han vet at hva han må gjøre kan få konsekvenser, å istedet for at US Marshal kontoret skal få bråk med det, velger han å si opp før han starter hevnaksjonen sin. Håper han er skikkelig badass :-D

Sant, han er vel det nærmeste vi kommer en "good guy" i serien for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Vel, det gjenstår å se om han er good guy eller creepy. Scenen hvor han sitter i sengen med masse våpen, de dårlig skjulte truslene han kom med overfor tara, grisebankingen av Otto, er ikke sikker på om han er good guy jeg. Pensjonert US marshall på hevntokt med veldig mye guns og sikkert masse venner som er villig til å hjelpe. Stakkar Otto, den mannen fortjener virkelig å få dø snart.

Jax er derimot blitt skikkelig badass. Det han gjorde mot Wendy var skikkelig ille.

Endret av indomitable
Lenke til kommentar

Vel, det gjenstår å se om han er good guy eller creepy. Scenen hvor han sitter i sengen med masse våpen, de dårlig skjulte truslene han kom med overfor tara, grisebankingen av Otto, er ikke sikker på om han er good guy jeg. Pensjonert US marshall på hevntokt med veldig mye guns og sikkert masse venner som er villig til å hjelpe. Stakkar Otto, den mannen fortjener virkelig å få dø snart.

Ser ikke noe galt i det i det hele tatt. Skal han ta på seg en hel MC gjeng, trenger han godt med våpen. At han truer Tara skjønner jeg veldig godt. Hun brøt loven å tok med seg en gjenstand inn i fengselet, som igjen ble brukt til å drepe ett uskyldig menneske. At han banket Otto litt skjønner jeg også godt. Han drepte søsteren han sin helt uten grunn. Hun var en frivillig på sykehuset for å hjelpe, og å bli drept var takken hun fikk av Otto. Det er synd på Otto i sammenheng med SAMCRO, men mannen er en "predator" som dreper for fote enda. Ikke mye synd på han.

Jeg håper selvsagt ikke SAMCRO blir utslettet med det første (da er jo serien slutt), men håper som sagt US Marshalen lager skikkelig helvete for de, for det har de hatt kommende fra lovens side lenge.

Lenke til kommentar

Jax er derimot blitt skikkelig badass. Det han gjorde mot Wendy var skikkelig ille.

Det var det, men forsåvidt så likte jeg det. Piss lei Wendy og hennes trusler om å ta Abel hele tiden. Spent å se om Wendy ender opp som junkie igjen, prøver å ta hevn, eller tar sitt eget liv. Kan jo hende hun prøver å holde seg clean, men vanskelig når hun mister både jobb og annet. Hun får sikkert ikke så mye tv-tid, nå som saken er "handled".

På den andre siden synes jeg Happy burde få enda mer tv-tid. Alltid like morro når han skal stemme ved bordet.

"Yeaaah"

Lenke til kommentar

Det visste jeg ikke. Kult! Har sett at det finnes litt behind the scenes tilgjengelig, regner med jeg blir å måtte se det mens jeg venter på sesongavslutningen.

På en måte har jeg aldri likt Jax. Han var aldri den hovedpersontypen føler jeg, den man synes var skikkelig kul. På den andre siden så gjør det at hele greia blir mer realistisk også. Det er noe med utseendet som jeg ikke takler helt. Muligens er det det blonde skjegget. Vanskelig å sette ord på det.

Litt synd at Opie er borte, men nå får jo Chibs mye mer skjermtid, og det liker jeg :D.

Lenke til kommentar

Sagt det før, men Jax kan godt forsvinne for min del. Han har blitt en ny Clay.

Forøvrig, angående Tig situasjonen. Her er en Tweet fra Kurt Sutter. Mulig han forsnakket seg, eller så tenkte han ikke helt på hva han sa og det ikke ligger noe i det. Eller så kan det hende han bare kødder med fansen.

Legger det i spoiler, åpnes på egen risiko.

Lenke til kommentar

Hatet mitt mot Jax (riktig nok ikke hat, mer at jeg misliker han sterkt) går på at jeg har forventa gjennom hele serien at han skal "redde" klubben fra den hardbanka kriminaliteten de har drevet på med. At han skulle være "the good guy". Dette fungerte utmerket gjennnom sesong 1,2 og 3. Bra i sesong 4, han blir litt røffere, men det var helt naturlig.

Så i denne sesongen åpnet det bra, men etter Opie døde så har han gitt mer faen, gjør ting veldi røft og bryr seg mindre og mindre om hva andre mener. Dette sier han jo selv veldig flott i den siste episoden, og det er en helt naturlig vei for Jax og serien å gå, men jeg hadde forventet(håpet) at Jax ikke skulle bli som Clay.

Lenke til kommentar

Må si jeg liker Nero mer og mer! Sykt fet karakter!

Skjønner ikke alt hatet mot Jax, jo han har blitt røffere, men han er også lederen av en MC klubb. Syns det kler han ganske bra.

Han gjorde en bra rolle i Dexter også, for de som ser på det! Tøff kar.

Ellers så sier vel Jax selv "the gavel corrupts", men er vel hans egne hevntokter som sørger for det. Ting hadde vært mye enklere om Clay var ute av verden for lenge siden, men hvor er morroa da.

Lenke til kommentar

Syns ikke Jax likner på Clay, enda.. Hvordan hadde dere reagert hvis man så bestevennen sin bli banket til døde? Eller når man får vite at stefaren sin prøvde å kidnappe dama di? Eller drepte faren til bestevennen din?

Skjønner Jax godt jeg. Clay er en douche med dårlige intensjoner, Jax prøver bare å redde klubben og familien sin, og har funnet ut at det ikke blir en rosenrød redningsoperasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syns ikke Jax likner på Clay, enda.. Hvordan hadde dere reagert hvis man så bestevennen sin bli banket til døde? Eller når man får vite at stefaren sin prøvde å kidnappe dama di? Eller drepte faren til bestevennen din?

Skjønner Jax godt jeg. Clay er en douche med dårlige intensjoner, Jax prøver bare å redde klubben og familien sin, og har funnet ut at det ikke blir en rosenrød redningsoperasjon.

Så han tvangsdoper sin x-kone som mener sønnen sin har det for farlig sammen med han å den nye damen ( noe som stemmer helt ) å mener han bør leve med henne. Joda, kjempegrei kar han.......... :nei2:

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg sier. Han har skjønt at det som skal til for å redde seg og sin familie ikke blir pent, derfor gjør han det som trengs for å bli kvitt problemer som oppstår underveis.

Stemmer ikke i det hele tatt i dette tilfelle. Sønnen hadde garantert vært mye sikrere med X'en enn det han er med Jax å Tara.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...