Gå til innhold

Sons of Anarchy - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hva du mener er meningsløs dialog ved denne episoden. Noe humor satt inn i serien er alltid vært greia til serien. Finne identiteten sin, en greie som gjør denne serien mer enn en bare standard spenningserie. Potter som forklarer Eli at han driver med RICO mot Sons/Irish Kings/Russerne, ikke unødvendig. Langt ifra.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Sikkert noen veldig få som har fått med seg at Kenny Johnson som spiller Kozik har joinet en ny serie som starter denne månden, og kanskje blir skrivd ut av SoA. Men ikke frykt dette. Han blir bare trolig midlertidig skrivd ut.

tumblr_lbnyp1GK0R1qdnmgfo1_500.png

Sons of Anarchy | As you can tell from the well-watched season premiere, Kozik served his brothers well during their 14-month incarceration – but he won’t be hanging with the gang for much of this new cycle, now that Kenny Johnson has joined the cast of NBC’s Prime Suspect, as the recast husband of Maria Bello’s homicide cop. But don’t retire Kozik’s cuts just yet. As series boss Kurt Sutter told me, “I’d like to leave the door open for him to come back, so my sense is that he will go out in a very utilitarian way. We’re not going to kill him off or do anything brutal like that.” After all, Sutter “jokes,” “You know those network shows – it won’t last, and he’ll be available again in seven months!”
Endret av Maury
Lenke til kommentar

Nå er det ingenting som sa at Jax og Clay skal slutte i SAMCRO med engang. Men at de prøver å jobbe for et sluttspill, og som ved alle mennesker kan både meninger og muligheter endres. Slik er livet, både på tv og i virkeligheten.

Jeg er helt for 6 sesonger, om ikke mer. Kurt Sutter er en av de bedre tv-produsentene i dag, og serien hans forblir en av de bedre seriene på TV om dagen. Serien vokser og vokser, til tross for detours. Nå finnes det kanskje folk som vil ha 10+ sesonger av 'The Big Bang Theory', jeg er en av de menneskene som ikke vil ha en eneste sesong til av serien. Ved SoA vil jeg hvertfall ha 6+ sesonger totalt om serien forblir på nivået den har hatt de siste 2 sesongene og disse to første episodene, eller bedre. Meninger er uansett forskjellige, dette er min mening.

Det er også litt typisk med Sons of Anarchy, som ved andre gode serier jeg ser på som Breaking Bad, Justified, og kanskje Boardwalk Empire sin ene sesong er at de starter veldig high. Også blir det roligere før det blusser seg opp igjen. Men bare fordi det er litt roligere handling, og ting som at selve karakterene kommer mer i fokus, gjør ikke ting dårligere. Det er noe folk tydeligvis hater veldig, og allikevel ser på en serie med mye av det. Dette var en veldig stor episode, hvor spesielt Jax og Clay gikk mot deres egen identitet ovenfor klubben for å kunne slutte i klubben.

Et faktum at ting kanskje ikke er på topp er at vi ikke vet hvem fienden er enda. Dette var tydelig i første episode av sesong 2, og det kom tidlig hint om at Jimmy O vil bli en stor fiende for SAMCRO allerede i slutten av sesong 2 på et tidspunkt.

Både vi og SAMCRO på serien vet fremdeles ikke hvem som er den største fienden nå. Er det dette meksikanske kartellet? Er det russerne? Eller er AUSA`en og shriffen Roosevelt? Vet du det? Jeg vet ikke det overhode enda, og det er litt det jeg liker.

Du må også ta i betraktning at serien ikke er en rett fram, løp ditt, drep ditten og datten bare-serie. Serien er en serie om karakterene og handlingen samtidig. Det er alltid karakterenes tanker, meninger og måter å løse situasjoner på som blir i fokus. Det er det som gjør serien unik mot de fleste andre krimdramaer i dag som utenfor kabel-tv som bare handler om perfekte etterforskere o.l. på andre siden av loven som har en overnaturlig god prosentandel for å løse saker. Riktignok er kanskje ikke realiteten helt realitet på SoA, men den er en god ikke-realitet for en fiksjonell serie.

Denne sesongen er også en klar sesong med identitet som et mulig stort tema, hvertfall for Jax. Mye som skjedde i denne episoden vil redefinere karakterenes forhold til klubben i et ganske så annerledes Charming enn hva vi er vandt med. Folk som Jax og Clay vil ut av klubbenNoe, mens andre vil bli mer knyttet til klubben som vi ser med Bobby Elvis. Og dette er en rift i klubben, som kan skape god karakterutvikling. Om noen ikke liker det, er kanskje ikke nødvendigvis SoA en serie for deg. Bare så jeg har delt den tanken.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns Jax og Opie kom litt for lett ut av knipa under episode 2. Ellers har jeg litt blanda følelser om starten på sesong 4. Klarer ikke helt å legge fra meg at Sutter har sagt det kanskje skal lages totalt 6 (?) sesonger, lurer på hvordan forholdet mellom Jax og klubben blir etterhvert.

Det Sutter har sagt er at han kan se for seg 7 sesonger. Han har hatt en ide om hvordan ting skal utvikle seg videre og hvordan serien skal slutte mer eller mindre.

Konge innlegg av Maury/Mahavishnu.

Lenke til kommentar
Men bare fordi det er litt roligere handling, og ting som at selve karakterene kommer mer i fokus, gjør ikke ting dårligere. Det er noe folk tydeligvis hater veldig

Dette er jo det største problemet med serier fra USA i dag. At det skal liksom være bånn gass hele tiden.

Serier som SoA, Sopranos og mange andre serier som blir nevnt som kvalitet har jo som regel nettopp slike elementer.

Synd, det er rom for begge typer serie, men den siste tiden virker det som om det kun er ene typen som skal satses på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...