Gå til innhold

Sons of Anarchy - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å i natt er vi endelig tilbake i Charming ;D

“Sons of Anarchy”: Season 4 Review

(If you want to keep in the dark about any details of Season 4, don’t click through. I don’t get into spoilers, but any information here on out will deal with vague details about the first three hours.)

Haha, han skriver alt for spoilende om hva som kommer. Prøver å holde meg mest mulig unna ting som kommer bortsett fra skuespillerne som blir introdusert.

TvMcGee sa på twitter at det var mye godt karakterdrama i de tre første episodene, og at dett var noe han syntes var godt gjort av serien. Også lest flere steder at Gemma er litt mer sentral i år igjen, enn hun var i sesong 3.

Kommer til å savne Stahl på serien. Hun var virkelig en praktfull "badguy". Å er vel en av de virkelig gode kvinnelige antagonistene som virkelig har fungert på en tv-serie over lengre tid de siste årene. Satt å så igjennom å de to forrige sesongene den siste tiden. Og det å se Stahl bli enten sint, bitchy eller redd var virkelig good times.

Neste ATF-antagonistene vil bli spilt av folk jeg liker godt fra før, så blir spenndene å se hvordan det går.

Liten bonus-video, gag reel(bloopers) fra sesong 2 som jeg ikke har sett før.

http://www.youtube.com/watch?v=AhoUCP7iN8E

Lenke til kommentar

Synes sesong 3 hadde gangske herlig gag reel og. Chucky/Stumpy sitt utseende er helt fabelaktig av skuespilleren. Litt fin karakter som holder litt humor oppe selv i episodene hvor klubben taklet dette med kidnapping av Abel.

EDIT:

Herlig cover av Neil Young i sesongfinalen til sesong 3 forresten. SoA er en av de seriene som virkelig spiller mye bra og passelig musikk. Slik som Entourage og Bored To Death blant annet og.

http://www.youtube.com/watch?v=PbeIv39s04s

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Haha, sitter å ser på piloten/første episoden, og kommer på litt facts n` fun facts.

* Alvarez (Mayans-lederen) var med i første episode, en ting jeg hadde helt glemt.

* One-Niners sjefen er også med i seriestarten, han har som Alvarez vært med i hver eneste sesong, og Lin (sjefen for kinerserne).

* Scott Glenn får "Special Thanks" i den utgaven jeg har i rulleteksten, han spilte Clay i den orginale piloten til SoA.

* Vic Trammel, lokale sheriffen er med i piloten men har enda ikke fått sin skjebne avklart i serien enda. Dette etter han ble skutt i mageregionen i sesong 2. Mest sansynelig er han død.

(Wayne Unser er samtidig sheriffen for Charming, så veit ikke hva som menes med lokale sheriffen helt)

* Half-Sack viser sin merkelig "half-sack" allerede i første episode til Clay og flere andre i klubben. :p

* Happy er også med i piloten, og hans første scene er med at han har en "brorskamp" med Tig.

* Første episoden Bobby kler seg ut som Elvis. Og han synger Elvis sin "(I Can't Help) Falling In Love With You".

Ellers gangske

Lenke til kommentar

Herlige greier dette. Sons endelig tilbake, på cool rolig måte som ble veldig bra.

Allison Mosshart (fra The Kills/The Dead Weather) sin cover av "Wonderfull World" var fint satt til alt den volden som kom på slutten i dag, uten at det ble for cheesy eller for mye av delene.

Elsker hver gang vi ser en scene der hevn blir utført på SoA, og gjør det bedre enn mange mange andre serier. Jax som knivstakk Putlova 3 ganger etter å ha selv blitt knivstukket i Stockton. Samtidig som Otto selvskadet seg selv for å drepe russeren som knivstakk Jax (hele scenen minte meg om noe godt tatt ut fra Oz). Kurt Sutter som Otto er en rolle jeg liker godt på serien å ha innimellom.

Liker det hvordan jeg hater vold i virkeligheten, men med serier som Breaking Bad og Sons of Anarchy er vold noe jeg virkelig elsker.

Rockmond Dunbar, som tidligere også spilte en "Lawman" i en annen serie fra FX, 'Terriers' gjør også en god introduksjon i serien. Ser fram til karakteren som "nye" Hale, muligens bedre enn Hale også denne gangen. Han blir veldig mye en miks av både Stahl og Hale. Men elsket det også hvordan Clay og gjengen lett viste han at de ikke lar seg bli tatt så lett.

Ray McKinnon var herlig som nye statsadvokaten, Lincoln Potter som har dannet dette "krigsrommet". Han blir nok en gangske mektig fiende framover. Å samtidig herlig med nok en skuespiller fra 'The Shield' på serien.

Promo for den kommende episodene, vist etter nattens premiere.

http://www.youtube.com/watch?v=2PLitFpiODk

Lenke til kommentar

McKinnon spilte vel en prest i Deadwood også? Mener det var noe igjenkjennelig med ham. Diggbar start. Dunbar er som Maury sier alltid god, og jeg ser virkelig frem til utviklingen hans videre. En annen utvikling som kanskje blir det denne sesongen vil dreie seg mest om, i alle fall være en rød tråd igjennom sesongen er hvordan Jax skal komme seg vekk fra SAMCRO. Nå blir onsdager plutselig langt mer viktige enn de var før.

De nye fingrene til Chuck var stilige. Lo godt når han satt der og klappet.

Lenke til kommentar

Haha, la merke til Tig rundt Chucky igjen. Alltid en sikkelig så latter-stemme rundt han. Morsomme scener uansett. Chuck er en av de mange tilbakevendende karakterne på serien som jeg gjerne vil se på nytt.

Tom Arnold er vist også tilbake denne sesongen som Georgie fra sesong 2.

Lenke til kommentar

Sutter med sitt Twitter "comeback". Elsker at han sa "cunt" nesten med en gang. :p

kurt sutter

@sutterink kurt sutter

S4 premiere drew (with both airings) a combined 7.25 million total viewers and 4.76 million 18-49. that's up 28% & 24% vs. the S3 premiere.

you know what that means...

strap on your drool cups, cunts.

i'm back.

Lenke til kommentar

Deilig med serien tilbake. En god sesongpremiere som kanskje ikke var like intens som de to siste har vært, men satte opp mange potensielle gode plott for sesongen. Er enig med Maury i at Rockmund Dunbar gjør en god rolle som en ny Hale, mens Ray McKinnon tror jeg kan være en veldig god 'big bad' for sesongen.

Forrige sesong var muligens litt dårlig strukturert med lite av den dramatiske nyansen jeg likte med serien i sesong 2, men det virker som serien har et mye bedre fokus nå. Fokuset er ikke like ambisiøst som forrige sesong og går mer på et karakternivå. Dette er bra, mytologien av serien er viktig, men Sons of Anarchy er best når det er et karakterdrama satt i Charming. Temaet denne sesongen er mye mer om klubbens framtid enn fortid. Inntrykket jeg sitter igjen med etter premieren er at serien legger mer opp til en sesong som handler om å redefinere karakterenes forhold til klubben i en ganske så annerledes Charming. Noen kommer til å ville ut av klubben, blant annet Jax, mens andre vil føle seg enda sterkere knyttet til klubben enn noensinne.

Klubben er en stor del av identiteten deres, og det at de ikke får vise klubbvestene offentlig er definitivt noe som setter klubbtilværelsen på spissen. Identitet blir et viktig tema – hvor stor del av livene deres er klubben? Selve bryllupet til Opie har også mange paralleller til klubben i seg selv og her blir også et vesentlig spørsmål om klubben er et ekteskap (til døden skiller de ad), en familie, en klubb eller som Dunbar sin karakter sa – en gjeng. Lovligheten av klubben kommer til å være mye mer testet i en mer lovfestet Charming. Et annet viktig tema for sesongen kan være selverkjennelse, hvor de ikke bare må ta stilling til klubben men vurdere om konsekvensene av handlingene deres er verdt det.

Jax sier han vil ut, noe som absolutt gjør forholdet mellom Jax og Clay mer ustabilt, samtidig som han er mer villig til å gjøre det han må i klubben – inkludert drap. Dette virker nærmest som en selvmotsigelse som Jax selv må realisere – kan han komme seg ut av Samcro med god samvittighet? Eller er klubben familien hans? Her virker det som han må ta et valg, som kan uansett utfall ha konsekvenser for Jax sitt forhold til sine nærmeste – enten Tara og ungene, eller Clay og Gemma.

Uansett, en svært god premiere av en fantastisk serie. Godt å ha gjengen tilbake. Pluss for at Chucky har fått nye fingrer, det var på tide.

Endret av Systemfailure
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gangske enig at strukturen til sesong 3 var gangske utsabil, men følte de gjorde det veldig godt opp igjen i de siste episodene. Avsluttningen på sesong 3 var nydelig, som du var enig med meg her en dag.

Ting ser bedre ut nå, og vi vil nok holde oss i Charming hele sesongen. Noe som jeg ser fram til nå som vi har tidshoppet, som kan levere en enda anderledes Charming enn bare det vi har sett i sesongstarten.

Lenke til kommentar

Ja, når de omsider kom til Irland ble det mer liv i serien igjen, og slutten var fantastisk. Det at de hoppet i tid gjør at konfliktene og dynamikken i Charming føles veldig annerledes ut, og det er bra. Tror Sutter selv innså at serien er på sitt beste når den tar plass i Charming, med karakterene vi er vant til, og de nye karakterene denne sesongen virker bra (spesielt pågrunn av at vi slipper dårlig irsk aksenter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...