vikingkylling Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kanskje litt vel lang link i artikkelen... Interessant artikkel ellers. Lenke til kommentar
Uranos Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kan det nye Civilization IV: Colonization måle seg med en fjorten år gammel klassiker? Les mer Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg tror dere trenger å lukke en tag, ja. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg var diiiiger fan av orginale Colo, og har brukt noen timer på det nye også koste meg skikkelig. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Dette hørest mye ut som det nyeste Anno spillet, som jeg liker veldig godt. Har intrykk av at Colonisation handler mer om politikk enn budsjetter? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Finnes jo gode alternativer som Freecol Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 At du gjennom hele spillet må sende skip etter skip over havet blir i lengden slitsomt Du vet at man kan sette opp traderoutes for å automatisere eksport av varer til Europa? Det eneste man må gjøre er å sende de tilbake når de ankommer gamlelandet. Ellers er jeg enig i det meste. Dette spillet kunne blitt veldig mye bedre om de hadde brukt et halvt år til på spilltesting, balansering og AI. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Dette hørest mye ut som det nyeste Anno spillet, som jeg liker veldig godt. Har intrykk av at Colonisation handler mer om politikk enn budsjetter? Handler egentlig mest om vareprodusering og handel. Jeg opplever i alle fall dette som hovedelementet av spillet. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Nesten pinlig å si, men kjøpte spillet den dagen det kom ut og har enda ikke prøvd det skikkelig :O Lenke til kommentar
Svish Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg tror at om ikke mange uker vil mange av det nye spillets ubalanser bli rettet opp i oppdateringer, og spillere vil ha laget modifikasjoner som kan få dette nye spillet til å gjøre ting dets forgjenger bare kunne drømme om. Slik spillet er i dag når det ikke opp til sin navnebror fra nittitallet, men slik det blir om noen måneder tror jeg det har blitt vesentlig forbedret av Sid Meier og alle hans spillere – kanskje til et nytt mesterverk. Er dette noe som faktisk skjer, eller bare noe folk (som meg) håper at skjer? Dersom det skjer, noen anelse om når? Og dersom det har skjedd, hvor får man tak i det? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Det høres spennende ut, dette. Får se om jeg kan tillate meg å bruke den tiden som jeg blir nødt å sette ned på å spille det spillet. Det er ikke lett å balansere lærervirket med gaminglyst. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Eg må innrømme at eg vart svært skuffa over det nye Colonization-spelet. Dette er verkeleg eit HEILT anna spel...eit som er mykje dårlegare enn gamle Colonization. Eg meiner Firaxis har bomma på veldig mange ting, både små og store. Av store ting er sjølvsagt knytninga mellom liberty bells og REF, tvilsam kampbalansering, ubrukeleg AI, og eksponensiell auke av utdanningstid av det meir påfallande. Av mindre ting er fråveret av hendelsar ("Fountain of Youth", "Discovery of the Pacific Ocean", osb.), det at ein ikkje kan trene soldatar, det at fort ikkje angrip skip, med på å øydeleggje totalopplevinga. Mangelen på "prime timber" og "ore deposits" bidreg til at det blir meir likegyldig kor ein sett koloniar, og at koloniar ofte blir ganske like. Systemet med "exploration/military/trade" points er i utgangspunktet ein glimrande idè, men det at ein kan produsere det av tømmer er heilt idiotisk. For å få utforskingspoeng burde ein måtte utforske. Her har dei teke klipp og lim frå Civ4 utan å tenke seg skikkeleg om. Eg spelte det originale Colonization ganske mange gongar, dette nye fekk ei einaste gjennomspeling før det vart lagt på is. Dette vart rett og slett keisamt. I det originale Colonization kom du til den nye verda, og satte i gong med å utforske og kolonisere og prøve å lage det beste landet du kunne. Her må du frå dag 1 planlegge revolusjonen, og du blir straffa for å gjere ting som verkar fornuftig i høve til å bygge landet, som t.d. å produsere liberty bells og bygge mange koloniar. Eg håpar verkeleg at dette spelet etter kvart blir modifisert til det faktisk liknar på originalen, men eg held ikkje pusten. Dette er so langt frå å vere slik eg ville ha det, at eg trur det kanskje ville vere mindre arbeid å berre modde inn grenser i gamle Colonization. Kay Lenke til kommentar
wildcat Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Det første Colonazation er det så mange gode minner til, fantastisk bra spill Jeg hadde håpet på at dem kunne vært orginale nok til å lage en oppfølger i samme stil. Dette har fansen ventet på i mange år. Klarte dem det? Nei! Den nye versjonen er så totalt bortkastet penger, at man kunne like gjerne tatt med pengene inn på do, og brukt dem som dasspapir. Beklager sterke ord, men det er fakta. Jeg gledet meg som en unge! Forhåndsbestillte spillet i god tid. Gledet meg mer og mer på at det skulle komme. Selvsagt så skuffet Posten som vanlig, å gjorde en dag ekstra lang. Men så kom det, og etter nøye undersøkelser av pakningen, så var det installering. Så fyrte spillet, og der gikk det bratt nedover. Nå står spillet bare å samler støv samt irritasjon. At SID MEIER kunne slippe noe sånt makkverk i 2008, da han vet hvor lenge fansen har ventet å håpet på en kraftig god oppfølger, så leveres noe sånt av ett spill som oppfølger? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Sid Meier har ikke vært innblandet i produksjonen noen sted, han har bare klistret navnet sitt der for å selge mer. Firaxis derimot (som Sid Meier er co-founder av). Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Har fortsatt ikke prøvd nyversjonen. Er veldig skeptisk. Mange jeg har hørt si det skuffet stort. Får se hva jeg sier når jeg får prøvd det selv. Endret 2. november 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg tror at om ikke mange uker vil mange av det nye spillets ubalanser bli rettet opp i oppdateringer, og spillere vil ha laget modifikasjoner som kan få dette nye spillet til å gjøre ting dets forgjenger bare kunne drømme om. Slik spillet er i dag når det ikke opp til sin navnebror fra nittitallet, men slik det blir om noen måneder tror jeg det har blitt vesentlig forbedret av Sid Meier og alle hans spillere – kanskje til et nytt mesterverk. Er dette noe som faktisk skjer, eller bare noe folk (som meg) håper at skjer? Dersom det skjer, noen anelse om når? Og dersom det har skjedd, hvor får man tak i det? Mdifikasjoner er vel allerede ute. Og jeg tipper oppdateringer er på vei også, spillet i dag virker jo ikke så godt egnet til å putre avgårde med sine egne saker, og lage en stor koloni, samtidig som man kan vinne utrolig fort på høye vansklighetsgrader ved å spille på en spesiell måte. Balanseringen virker dårlig, og lite fleksibel. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Nokså bra den nye versjonen, selv om originalen er litt på sitt eget nivå. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Nesten pinlig å si, men kjøpte spillet den dagen det kom ut og har enda ikke prøvd det skikkelig :O Samme her - kjøpte det på Steam, og spilte en drøy times tid rett etterpå. Men har ikke hatt lysten til å spille etter det. Skjønner jo nå ut ifra artikkelen at jeg må tenke annerledes for å få suksess. Lenke til kommentar
hams Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg tror at om ikke mange uker vil mange av det nye spillets ubalanser bli rettet opp i oppdateringer, og spillere vil ha laget modifikasjoner som kan få dette nye spillet til å gjøre ting dets forgjenger bare kunne drømme om. Slik spillet er i dag når det ikke opp til sin navnebror fra nittitallet, men slik det blir om noen måneder tror jeg det har blitt vesentlig forbedret av Sid Meier og alle hans spillere – kanskje til et nytt mesterverk. Er dette noe som faktisk skjer, eller bare noe folk (som meg) håper at skjer? Dersom det skjer, noen anelse om når? Og dersom det har skjedd, hvor får man tak i det? Mdifikasjoner er vel allerede ute. Og jeg tipper oppdateringer er på vei også, spillet i dag virker jo ikke så godt egnet til å putre avgårde med sine egne saker, og lage en stor koloni, samtidig som man kan vinne utrolig fort på høye vansklighetsgrader ved å spille på en spesiell måte. Balanseringen virker dårlig, og lite fleksibel. AtW Fordi som trenger help eller ønsker å tilgang til modifikasjoner. Prøv forumet på http://apolyton.net/colonization/11/159/ Har selv prøvd denne patchmod'en http://apolyton.net/forums/showthread.php?...threadid=180830 og den løser mange av feilene i orginalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg