PHP_Yoghurt Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) ...fra databasen? Skal hente ut raden med høyeste verdi. Skal se slik ut omtrent? SELECT MAX(peng) FROM auksjoneer LIMIT 1 Eller blir det helt feil? Endret 2. november 2008 av PHP_Yoghurt Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 (endret) SELECT peng FROM auksjoneer_data WHERE itemid = '$id' LIMIT 1 Hvordan slenger jeg inn "hvor peng = høyest" ? Og hvordan... $sql2 = mysql_query("SELECT peng FROM auksjoneer_data WHERE itemid = '$id' LIMIT 1"); while($sql3 = mysql_fetch_array($sql2)){ $ammount = $sql3['peng']; $ammount = number_format($ammount); } Endret 2. november 2008 av PHP_Yoghurt Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Her har du flere mulighet, og alt sammen tilsier at du ikke har den minste peiling på hva du holder på med. SELECT felt FROM tabell WHERE noe = 'verdi' ORDER BY felt DESC LIMIT 1 Det er en mulighet, men selv ville jeg ha gjort det slikt: SELECT MAX(felt) FROM tabell WHERE noe = 'verdi' Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Her har du flere mulighet, og alt sammen tilsier at du ikke har den minste peiling på hva du holder på med. Derfor jeg spør da Gjorde det slik: SELECT peng FROM auksjoneer_data WHERE itemid = '$id' order by peng desc LIMIT 1 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Mulig det bare er meg, men når du kommer frem til de SQL-spørringen du har så burde det ikke være så vanskelig å kombinere de, altså slenge inn en WHERE i den første eller en MAX i den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå