slater_x Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg har en kamerat som havnet i slåsskamp for en stund tilbake og slo ned en i selvforsvar, etter den andre lå nede hoppet en annen kamerat på han og slo (unødvendig). gutten havnet på legevakta og måtte sy, nå har han anmeldt kameraten min selvom det var han som startet hele greia og har skaffet seg vitner (som selvfølgelig juger) som sier at det var kameraten min som slo ned han uten grunn! Han skal i retten nå snart, så jeg bare lurte på hva slags straff han ser på hvis dommere tror på de falske vitnene? Han er forøvrig 17 år, og har hatt noen konfliktråd som yngre pga. diverse småting, blandt annet en annen selvforsvar sak, men har aldri vært i retten før. Hadde vært fin med svar på dette, på forhånd takk! Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg har en kamerat som havnet i slåsskamp for en stund tilbake og slo ned en i selvforsvar, etter den andre lå nede hoppet en annen kamerat på han og slo (unødvendig). gutten havnet på legevakta og måtte sy, nå har han anmeldt kameraten min selvom det var han som startet hele greia og har skaffet seg vitner (som selvfølgelig juger) som sier at det var kameraten min som slo ned han uten grunn! Han skal i retten nå snart, så jeg bare lurte på hva slags straff han ser på hvis dommere tror på de falske vitnene? Han er forøvrig 17 år, og har hatt noen konfliktråd som yngre pga. diverse småting, blandt annet en annen selvforsvar sak, men har aldri vært i retten før.Hadde vært fin med svar på dette, på forhånd takk! Eg har ikkje så god peiling, men kan tenke meg at det er ertatning det går på? Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) hvis han blir dømt må han nok betale skadeerstatning å iverstefall samfunstraff 50 timer kjanse litt mer Endret 3. november 2008 av abbyjr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå