Gå til innhold

[Løst]Hvordan slette virusfilene?

Anbefalte innlegg

I dag satt jeg og surfet på internett da plustelig skjermen ble svart. så restartet den og det kom opp en pop up med melding om at datamaskinen min hadde flere farlige filer osv... den fant 31 filer og jeg trykket slett, men for å slette de måtte jeg registere meg på anti virus som kostet litt mer enn jeg har lyst til å bruke.

fant et program som heter avast som var gratis og kunne fjerne filene gratis, noe som ikke virket etter at den hadde stått og arbeidet en 1 time eller noe.

Spørsmålet mitt er om jeg kan fikse dette på noen annen måte enn å innstalere OS på nytt eller lkjøpe programmet som fjerner det eller om det finnes noen annen måte?

Ble litt rotete merket jeg, sitter på en data så kan ikke legge ut print screens...

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere Anti-Virus produsenter opererer med 30 dagers prøvetid, så det burde være mulig å få de bort. Norton er den kraftigste, men den kan kjøre maskina i senk. Nod32 er derimot en temmelig lettvekter i forhold og minst like bra. Selv har jeg bare positive erfaringer med Nod32 og har kjørt den i årevis.

Lenke til kommentar

Prøvde å følge veiledningen, menå jeg skulle laste ned "malwarebytes anti..... " og trykket download kommer det bare opp:

"WE RECOMMEND YOU TO PROTECT YOUR PC NOW AND CONTINUE SAFE INTERNET BROWSING"

med følgende alternativer: "CLICK HERE TO GET FULL ADVANCED REAL-TIME PROTECTION AND CONTINUE BROWSING . (dette programmet koster endel penger)

eller..

CONTINUE TO THIS WEBSITE UNPROTECTED (NOT RECOMMENDED)

jeg tykket på den siste bare så jeg kunne laste ned programmet med da kommer jeg bare inn på en side som heter

pn2.adserver.yahoo.vom/a?f=2023424526&pn=cnet&p=tchnt-ysct&l=vr&c=sh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...