elwapo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hei.. I går var jeg så dum at jeg trykte på en installasjons-fil på maskinen min jeg ikke burde gjort, ved de følger at den tydeligvis installerte ett program og ligger og plager exploreren min og sender meg poppupp meldinger flere ganger i minuttet når jeg browser med internet explorer. Jeg har Windows XP pro. Disse sidene er feks: www.thesuppliers.co.uk, www.888.com og ett par andre.. Kan noen please hjelpe meg med dette problemet.. !!!! ? Det jeg har gjort for å prøve å få bukt med det foreløbig.. Kjørt CCleaner og slettet alt fra Internet Explorer og også renset opp i registry, men det tok det ikke bort, sjekket oppstarten med "cfconfig" og tatt bort det jeg kunne tro det var der, men ikke hjulpet.. Restartet maskinen.. Tusen Takk hvis noen klarer å hjelpe.. Trenger dere mer info så bare si ifra. Hilsen Mick Lenke til kommentar
chriss10an Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) hvilket anti-virusprogram bruker du? Endret 2. november 2008 av chriss10an Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har hatt lignede problemer og fått fikset det med et program kalt Hitman Pro. Det er et program som består av 30 dagers versjoner av forskjellige anti-ad/spy ware programmer, og et par gratis. Dessverre får jeg en w32 medling fra Nod32 når jeg prøver å laste ned versjon 3, men heldigvis fant jeg en versjon 2.6 her Et tips til fremtiden er å bruke Firefox eller Opera Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Følg veiledningen som er linket til i signaturen min. Post loggene her i tråden din, så skal vi få fikset dette Lenke til kommentar
elwapo Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Følg veiledningen som er linket til i signaturen min. Post loggene her i tråden din, så skal vi få fikset dette Hei.. Ja.denne posten var veldig lang, hva mener du med loggene ? Hvilket anti spyware program burde jeg legge inn osv. ? Har drevet lite med dette.. Tror dere NOD 32 fra ESET kan hjelpe meg ? dette har jeg brukt før og var meget fornøyd da.. har ikke noen antivirus eller spyware program installert for øyeblikket.. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei, Elwapo I den første posten, er det en veiledning (trykk på teksten Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor). Det som er viktig er punkt 2. Den sier du skal bruke 2 program - disse programmene lager logger som du skal kopiere inn i din neste post. Lenke til kommentar
elwapo Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Hei igjen.. Ja nå har jeg kjørt begge disse programmene og fått ut to logger.. Trenger jeg ikke kjøre Del 3 ? Først fikk jeg en Logg som du ser, så logg 2 etter jeg kjørte scanningen andre gangen.. mbam_log_2008_11_03__19_51_49_.txt mbam_log_2008_11_03__20_04_58_.txt Combofix_log.txt Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Trykk Start - Alle Programmer - Tilbehør - Notisblokk Kopier og Lim inn teksten i kodeboksen nedenfor, inn i Notisblokken: Registry:: [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\windows] "AppInit_DLLs"=- Lagre det som CFScript på Skrivebordet Dra CFScript over ComboFix.exe som ligger på Skrivebordet, slik animasjonen nedenfor viser. Dette vil starte ComboFix igjen. Hvis maskinen ber om en omstart, lar du den gjøre det med én gang. Post innholdet til ComboFix.txt inn i ditt neste svar på forumet. Fortell deretter hvordan PC-en fungerer Endret 3. november 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
elwapo Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Hei igjen Får feilmelding da jeg skriver inn følgende.. Hva gjør jeg feil.. Registry:: [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\windows] "AppInit_DLLs"=- Forresten PC`n fungerer meget bra nå.. Får ikke opp poppups lengre:) Er alt iorden da ? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 En liten ting til: Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå