Gå til innhold

Digitale signaler fra PC til TV.

Anbefalte innlegg

Skal kjøre digitale videosignaler fra PC til TV og er litt i tvil hvilken kabel jeg skal velge. Skjermkortet har to DVI-utganger og ingen HDMI utganger. TV-en har 2 vanlige HDMI-innganger, en HDMI-PC inngang og en DVI-inngang. Skal jeg velge en ren DVI-kabel eller en DVI til HDMI? Hvis det har noen betydning så må kabelen være fem meter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil ikke være noe vits i kjøpe DVI til HDMI så lenge tven din har DVI utgang. DVI og HDMI er jo akkurat det samme bare at HDMI også sender lyd, men med en gang du setter en DVI kabel inn i koblingen vil du uans. miste lyden. det vil vel også være billigere med en ren DVI kabel. Hvis du bare er ute etter å sende bilde vil det være like så greit med en DVI til DVi kabel.

Hvis du også vil sende lyd har imidlertidig nyere skjermkort mulighet for å sende lyd også via DVI utgangen hvis du bruker en ATi støttet DVI til HDMI kabel. Hvis ikke skjermkortet støtter det kan du også bruke en DVI og lyd til HDMI adapter.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Takk for svar så langt!

Har et XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 670/1950Mhz.

På Komplett ser jeg disse spesifikasjonene:

TV-grensesnitt HDTV-utlinje

HDCP-kompatibel Ja

Betyr det at jeg kan sende lyd via DVI-utgangen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...