gagano Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) HEI alle sammen Har et problem jeg. Har en data som jeg kjopte fra komplett for litt over ett år siden. Den har fungert utmerket til i går kveld. Asluttet som normalt i går og i dag skulle jeg starte data uten at jeg klarte det. Det hores en klikk lyd fra hdd helt tiden. Kan komme inn i bios og der finner ikke hdd disk(sata 1 er tom- det er en wd raptor x 150gb sata 1gmb 10000rpm disk som er OS disk) Har en samsung setpoint t166 500gb sata 2 disk 16mb 7200rpm i tillegg som brukes for oppbeværing av filer og bilder. Den vises i bios og er plasert som sata 4. HAR Forovrig hk asus p5n-e sli , en gainward geforce 8800gts 640mb skjermkort,corsair twin2x 6400 ddr2 2048mb rambrikke (2x1024), kabinett er en cooler master centurion 534, strom forsyning er forton/source epsilon 700w og cpu er intelcore 2 duo e6600 2.4Ghz SPM. er: ER det hdd som har tatt kvelden ? Er det noe jeg ikke har tenk på? Noen tips? PS.klarer ikke å starte opp windows vista ultimate ed.Det er kun svart skjerm etter at asus bildet(hvor jeg kan trykke del for å komme inne i bios) har blitt vist BEKLAGER HVIS MIN TRÅD VIRKER UOVERSIKTILG PÅ FORNÅND TAKK TIL ALLE SOM VIL HJELPE MEG : Endret 2. november 2008 av gagano Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Er vel stor mulighet for at disken er defekt, ja. Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Klikkelyder = defekt disk i de aller aller fleste tilfeller desverre ja. Lenke til kommentar
gagano Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 (endret) URGHHHHHH Disken var dyr og den fungerte KUN i litt over et år... Testet litt i stad og ved hjelp av hirens boot finner jeg kun samsungs hdd. Når jeg kobler strommen og sata fra raptor og setter inn win vista cd da får jeg beskjed om jeg vil instalere os(på samsung). Når jeg kobler igjen raptoren og prover å gjore det samme(med windows) kommer det at win lastes inn og "fryser" . Får kun vista bildet uten noen bokstaver eller mulighet til verken å reparere eller instal. vista. KUN BILDE ALTSÅ Endret 2. november 2008 av gagano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå