.com Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Heisann, Den siste tiden har jeg hatt problemer med skjermkortet mitt. Når jeg spiller, samme hvilket spill, så har det en stund endt opp med feilmelding om at spillet har sluttet å virke. Greit nok tenkte jeg, sikkert en form for softwarefeil (skjedde oftest i BF Vietnam). Men så begynte skjermkortdriveren å resette seg etter noen timer med spilling, jeg tenkte først på varmen, men flere vifter eller åpent kabinett hjalp lite. Noen dager senere begynte derimot skjermdrivern å resette seg flere ganger i minuttet, nå kan jeg ikke en gang starte spill som WOW, pga. at jeg får melding om manglende skjermdriver. Det eneste jeg kan gjøre på pcen nå er ting som ikke krever noe særlig av skjermkortet (msn, web, itunes etc). Det jeg har prøvd er reinstallering av alt av skjermdrivere, formatering og linux live-cd, skjermen går noen sekunder i svart uansett. Så til det jeg lurer på, holder det med nytt skjermkort, eller kan det være andre ting som bugger i tillegg? Hovedkort eller liknende? Kan jo nevne den museumsverdige maskinvaren min: msi k8n neo4 power color x800xl amd athlon 3500+ Endret 3. november 2008 av .com Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Du kan jo først og fremst prøve med et annet skjermkort og se om det går bedre (hvis du f.eks. får lånt et ) så du slipper å kjøpe et nytt kort mens problemet kanskje ligger et annet sted. Lenke til kommentar
.com Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Ok, det er nok skjermkortet som er synderen her. Så har sett rundt etter nytt og vurderer https://prisguiden.no/product.php?product_id=97364 Har planer om å oppgradere hk, ram og cpu siden, men må ta skjermkortet nå siden det tok kvelden. Så, er dette et godt valg, og passer det til min nåværende maskinvare? Endret 3. november 2008 av .com Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jepp, det er et godt valg! Det eneste du bør sjekke er om strømforsyningen din vil dra den ellers får du ikke brukt kortet / utnyttet den fullt. Hovedkortet ditt har PCI-e, stemmer ikke det? Lenke til kommentar
.com Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Joda, strømforsyningen takler det nok, akkurat kjøpt en 620W. Er PCI-e på hk ja, versjon 1.0a såvidt jeg husker, men PCI-e versjonene er såvidt jeg vet bakoverkompatible? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jepp, da bør det ikke være noen problemer. Bare husk å fjerne gamle driveren før du legger inn den nye, så skal det nok gå fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå