Gå til innhold

Wiimote som mus i Ubuntu 8.10

Anbefalte innlegg

Så snart jeg har skaffet meg et par iR-dioder skal jeg få den til å være drevet av USB-strøm, så slipper jeg alt styret med batteri. Dioden fester jeg midt mellom mine 2 skjermer. De to ytterste pin'ene på USB er strøm(5V 250mAh), rød kabel er pluss, svart er minus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok mattisløsninga jeg =) Fant fram en ubrukt fjernkontroll, og teipa over en av knappene, slik at den hele tia står og lyser :D Funker fjell. Er så deilig at jeg kan styre musikk og film fra senga. Nå spørs det hvor god batterilevetia på den blir, men pytt pytt.

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

jeg gikk over fra linux mint til ubuntu her om dagen, å da jeg skulle legge inn whiteboard igjen fikk jeg en feilmelding:

Error: Dependency is not satisfiable: libbluetooth2

Jeg har prøvd å finne libbluetooth2 i pakkebrønnen, men finner bare libbluetooth3

Any ide?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg ville bare si at jeg holder på med en ny idé til prosjektet :)

Istedenfor en penn med iR-diode foran, tenkte jeg det ville være mere naturlig å peke med fingeren på skjermen, og dette er jeg snart ferdig med å få til :w00t:

På bildet under kan dere se det halvferdige førsteutkastet, det eneste jeg mangler nå er en tynn behagelig hanske alt kan bygges inn i, og å få selve elektronikken til å funke. Jeg har testet del for del og funnet ut at alle delene sitter riktig sammen og selve dioden fungerer også. Men når alt er bygget sammen vil ikke lysdioden funke :thumbdown:

Lysdioden stikker ut av et hull foran på fingerbølet, og bryteren er et reed-rele. Det vil si at bryteren er på når en magnet er inntil; magneten er festet på tommelen. Batteripakken skal være oppå hånden, der er den aldri i veien for mitt bruk i alle fall

DSC_0141.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...