Khaffner Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Så snart jeg har skaffet meg et par iR-dioder skal jeg få den til å være drevet av USB-strøm, så slipper jeg alt styret med batteri. Dioden fester jeg midt mellom mine 2 skjermer. De to ytterste pin'ene på USB er strøm(5V 250mAh), rød kabel er pluss, svart er minus. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hmm. Har en gammal fjernkontroll her, og har nappa ut dioden... Fjernkontrollen går på 4.5V men er litt tvilsomt at dioden skal gå på så mye spenning. Hvordan kan jeg finne ut hvor mye spenning/strøm den trenger? :S Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Jeg tror ikke man kan finne det ut så enkelt, men du kan regne med at det er ca 2 Volt, 20 mAh. Start med lite strøm og jobb deg oppover med mindre du har råd til å ødelegge noen. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Tok mattisløsninga jeg =) Fant fram en ubrukt fjernkontroll, og teipa over en av knappene, slik at den hele tia står og lyser Funker fjell. Er så deilig at jeg kan styre musikk og film fra senga. Nå spørs det hvor god batterilevetia på den blir, men pytt pytt. Endret 3. november 2008 av TheMaister Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Men kan den brukes til Whiteboard? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Det er nok heller tvilsomt Men trenger ikke whiteboard, så er greit for min del. Trenger bare en fjernkontroll fra senga (og samtidig få brukt Classic-kontrolleren som en gamepad) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Her er bilder av min iR-penn Veldig simpelt, men funker fett og har godt grep. Min neste skal ha AAA batterier inni røret, så slipper jeg en slik tung klump. Har en kamerat som er villig til å kjøpe den på bildet for 500 kr Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 O.o! Den ser bra ut, spesielt fordi den har et gult batteri. Ville nesten ha kjøpt en sånn dings selv? Kanskje du skal lage flere og selle dem på Finn.no eller noe Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Først lage en perfekt penn som ikke er lagd av ting jeg fant på elektrobordet hjemme. Ordentlig hylster, skikkelig lyssterk diode, digg bryter og enkel mulighet for batteriskifte; så kan jeg tenke på masseproduksjon Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 jeg gikk over fra linux mint til ubuntu her om dagen, å da jeg skulle legge inn whiteboard igjen fikk jeg en feilmelding: Error: Dependency is not satisfiable: libbluetooth2 Jeg har prøvd å finne libbluetooth2 i pakkebrønnen, men finner bare libbluetooth3 Any ide? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) google er flotte saker libbluetooth2 Endret 6. november 2008 av khaffner Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 takker:P hadde kanskje vært enklere å gå veien om google, enn hit ja:) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Jeg ville bare si at jeg holder på med en ny idé til prosjektet Istedenfor en penn med iR-diode foran, tenkte jeg det ville være mere naturlig å peke med fingeren på skjermen, og dette er jeg snart ferdig med å få til På bildet under kan dere se det halvferdige førsteutkastet, det eneste jeg mangler nå er en tynn behagelig hanske alt kan bygges inn i, og å få selve elektronikken til å funke. Jeg har testet del for del og funnet ut at alle delene sitter riktig sammen og selve dioden fungerer også. Men når alt er bygget sammen vil ikke lysdioden funke Lysdioden stikker ut av et hull foran på fingerbølet, og bryteren er et reed-rele. Det vil si at bryteren er på når en magnet er inntil; magneten er festet på tommelen. Batteripakken skal være oppå hånden, der er den aldri i veien for mitt bruk i alle fall Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hmm, du har vell sett den videoen der en fyr viser mye rart man kan gjøre med WiiMoten? For og lage 3D skjerm: Ta 2 Infrarøde dioder og sett de på et parr briller som ikke har glass. Så trenger man bare et program som kan vise 3D effektene av når man beveger hodet til siden og opp og ned. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Er det du tenker på? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Yes! Tror det var samme fyr. Var en video om et foredrag. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Men hva syns dere om Hanske-idéen min? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Den er god. Tegne så lenge du har power på LED'en? Antar det. Kjøpe en stor tusj kanskje? Dra ut innmaten og bruke den. Hva om du kjøper ett parr hansker som er billige. Lage hull ved fingertuppen der din fingerbøl med ledd kommer ut. 2 hansker. Slik at du får slik som andre videoene til denne fyren. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Hvor kan jeg få tak i en tynn billig hanske som ikke varmer, og som ikke er veldig stretchy? Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 selges sikkert på butikker med hageutstyr. Greit at det er kult å ha pekeren på fingertuppen, men kommer du til å bruke det til noe? Man drar ikke opp den hansker der på foredrag liksom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå