Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

(E:)disken ødelagt av Windows Vista

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter ganske tom for idèer og lei av problemet med min gamer pc. Jeg kjøpte den i sommer 2007 og jeg har hatt noe tull med den. Senest rundt juletider så røyk den ene hardisken(Det stod 2 i den), en samsung på 250g. Nå står jeg igjen med en samsung 250 og en dyr testvinner hardisk jeg fikk til jul med 150 giga.

Nå har det seg slik at jeg hadde windows XP på pcn, pga vista ikke ville kjøre spill jeg spilte, men når de spillene sluttet å fungere så tenkte jeg at jeg skulle instalere windows vista. Det jeg gjorde feil, var å legge vista på E disken(SAMSUNG). Da ble det at hver gang jeg startet pcn, så kunne jeg velge "eldre verson av windows(xp) eller windows vista. Nå har det seg slik at spiller world of warcraft, og jeg innstalerte det på E disken.(Der vista ligger). Plutselig en dag, begynte pcn å skru seg av plutselig hver gang jeg spilte. Dermed tenkte jeg at det var no galt med E disken, så jeg logget på vista. Når jeg gjorde det , stod det at produktnøkkelens tid var utløpt. Uten at jeg kan forstå hvorfor, jeg kjøpte nemlig windows vista homepremium i en butikk. Så jeg får ikke logget på vista og fjernet den via der, og heller ikke via windows xp(som ligger på c disken).Jeg er nemlig alltid på windows xp. Jeg prøver å formatere den, men det står at det er programmer som kjører, og at jeg ikke kan formatere. Det virker da håpløst å slette vista fra E disken, og jeg vil da vite hvorfor PCN fortsatt skrur seg av.

Nå prøver jeg å instalere spill på C eller D disken, men det viser seg at den fortsatt skrur seg av helt uten vidre. Den andre tingen er at viftene bråker utrolig mye i starten, og at de bråker hele tiden, og da lurer jeg på , kan det ha noe med at viftene er for dårlig til å kjøle diskene/eventuelle kort, eller er samsung-disken min defekt? Kan noen tipse meg, eventuelt hjelpe meg med dette? Det er også mulig for meg å gi pc-info hvis det trengs!

Jonas!

Endret av xhoide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...