runejors Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har akkurat fått installert ny trådløs ruter av Telenor Speedtuch 780. i huset har vi 4 stasjonære PC'er. 3 med XP og 1 med Vista. alle har tilgang til internett, men vi får ikke tilgang til hverandre. Alle har samme gruppe-HJEMME. og alle har fildeling tilgjenngelig. Jeg finner ikke noe i SpeedTuch som kan løse dette , så jeg tror at dette ligger på PC'ene. Noen forklaring ? Rune Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Sjekk om du greier å pinge mellom maskinene. Hvis ikke kan det være noe a' la "client isolation" som er aktivert i router. Lenke til kommentar
runejors Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Sjekk om du greier å pinge mellom maskinene. Hvis ikke kan det være noe a' la "client isolation" som er aktivert i router. hvordan gjør jeg det ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Dette pleier å hjelpe: Bruk faste lokale interne ip-adresser på maskinene. Og legg inn maskinnavn + ip til de andre PCene i host fila på hver enkelt PC. Endret 2. november 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå