Gå til innhold

Hjelp til nytt skjermkort og prosessor

Anbefalte innlegg

Vurderer å oppgradere om ikke så lenge, og lurer på hva som burde prioriteres høyest. Er CPU og skjermkort som jeg tenker å oppgradere, resten beholder jeg, da jeg ikke har råd til mer. Hovedkortet jeg sitter på er et Asus M2N32SLI Deluxe, AM2 sokket altså. CPUen foreløpig er en AMD 64 X2 4200+, og skjermkortet er Asus Extreme N7900GTX. Har 2GB Corsair DDR2 minne som beholdes.

Oppgraderingen av pcen skyldes at jeg ønsker å ha bedre ytelse i de nyere spillene.(f.eks Far Cry 2)

Så, dermed lurer jeg på om følgende er et smart valg:

-AMD Athlon 64 X2 6000+, 3GHz, ~800kr.

Skjermkort er jeg ganske usikker på, har fulgt lite med på dette i det siste. Her det Radeon som gjelder disse dager?

Har tatt en kjapp titt på Sapphire Radeon HD 4870, er det dette som gir mest til pengene? 4870X2 er altfor dyrt for meg, så det er uaktuelt. Hvor mye bedre er HD 4870 enn mitt nåværende 7900GTX? Finnes det noen benchmark sammenligning av dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer å oppgradere om ikke så lenge, og lurer på hva som burde prioriteres høyest. Er CPU og skjermkort som jeg tenker å oppgradere, resten beholder jeg, da jeg ikke har råd til mer. Hovedkortet jeg sitter på er et Asus M2N32SLI Deluxe, AM2 sokket altså. CPUen foreløpig er en AMD 64 X2 4200+, og skjermkortet er Asus Extreme N7900GTX. Har 2GB Corsair DDR2 minne som beholdes.

Oppgraderingen av pcen skyldes at jeg ønsker å ha bedre ytelse i de nyere spillene.(f.eks Far Cry 2)

Så, dermed lurer jeg på om følgende er et smart valg:

-AMD Athlon 64 X2 6000+, 3GHz, ~800kr.

Skjermkort er jeg ganske usikker på, har fulgt lite med på dette i det siste. Her det Radeon som gjelder disse dager?

Har tatt en kjapp titt på Sapphire Radeon HD 4870, er det dette som gir mest til pengene? 4870X2 er altfor dyrt for meg, så det er uaktuelt. Hvor mye bedre er HD 4870 enn mitt nåværende 7900GTX? Finnes det noen benchmark sammenligning av dem?

Hei, hadde jeg vært deg hadde jeg putta litt mere penger i potten, og solg hovedkortet og cpu og gått over til INTEL, men hvis du velger og beholde så burde du nok både oppgradere cpu og skjermkort. Her er en test på skjermkortet : http://www.hardware.no/artikler/his_radeon_hd_4870_/54212

Lenke til kommentar

Vet at Intel sin C2D er endel bedre og fremtidsrettet. Men AMD sine prosessorer er såpass billige nå. Å få en 3GHz dobbeltkjerne til 800kr er utrolig billig. Og for å gå over til Intel så må jeg legge endel i hovedkort, samt gå opp endel i pris fra 800kr på prosessor, og dermed har jeg desverre ikke råd. Har andre ting utenom pc som trenger mer oppmerksomhet fra pengekassa. Ser på dette som bare en liten oppgradering i pcen forøvrig, derfor jeg prøver å holde det så billig som mulig. Takk for linken til testen forøvrig.

Flere synspunkter? :) Andre produkter jeg burde velge ut istedetfor de som nevnes i førstepost?

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...