Evas Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har to hjemmesider jeg til stadighet må redigere og ønsker det enkelt. Disse sider er også helt enkle, bare tekst og litt bilder. Brukte før FrontPage som jo både redigerte og opplastet/nedlastet i omtrent et klikk. Dessverre støtter ikke FrontPage åpning/redigering av filer fra FTP-servere. Kunne det før, men One.Com bruker ikke lenger programmet til dere servere pga Microsofts manglende sikkehedsopdateringer til programmet. Noen som vet om et program som er like enkelt som FrontPage? Altså hvor du ser hva du gjør, alle de der coder skjønner jeg ikke bæret av likevel, så må ha noe som er visuelt forståelig. Programmet må kunne både redigere og opp-/nedlaste. På forhånd takk for et supert svar!! Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 One.com har jo en ganske grei og enkel Editor på sine sider nå... Har selv en side der, med masse bilder / grafikk / avansert design, og er ikke problem og redigere den... Den ligger under FileManager -> Klikk derreter på den filen du ønsker og endre... Lenke til kommentar
Evas Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 One.com har jo en ganske grei og enkel Editor på sine sider nå... Har selv en side der, med masse bilder / grafikk / avansert design, og er ikke problem og redigere den... Den ligger under FileManager -> Klikk derreter på den filen du ønsker og endre... Takk for svar! Ja kjenner godt programmet, men det går så ekstremt langsomt og det har jeg slett ikke tålmodighet til. Så altså folkens, vet dere om et greit program som har både evnen til redigering og opp-/nedlastning så ta tastene fatt! Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Vel vi på Mac har et par fine programmer for dette. Coda er en komplett løsning på hva du ser etter, mens en også kan få det gjennom å bruke Transmit og Textmate. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 One.com har jo en ganske grei og enkel Editor på sine sider nå... Har selv en side der, med masse bilder / grafikk / avansert design, og er ikke problem og redigere den... Den ligger under FileManager -> Klikk derreter på den filen du ønsker og endre... Takk for svar! Ja kjenner godt programmet, men det går så ekstremt langsomt og det har jeg slett ikke tålmodighet til. Så altså folkens, vet dere om et greit program som har både evnen til redigering og opp-/nedlastning så ta tastene fatt! Ok! Finnes jo flere programmer, men de koster penger de fleste. En norman text-edit kan brukes, men krever litt trening Men jeg bruker frontpage på noen av mine sider, og laster de opp / synkroniserer med one.com uten problemer... Lenke til kommentar
Evas Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Takk for svar Trynemjoel. Nå er det ikke en Mac jeg har - det kunne jeg jo ha skrevet... Og Kristian, du skulle ha visst hvor jeg har prøvd å få det til med FrontPage, men det går bare ikke mer. Har spurt One.Com, men som de sier, så støtter de ikke programmet mer - se første innlegg. Har de et navn de der programmer du snakker om som koster penger? Og stadigvekk, så skal det være et program av typen WYSIWYG (what you see is what you get) og som både har evnen til redigering og Ftp. Takk igjen! Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Som jeg kommer på i farten; Dreamweaver CS4 - men det koster ca. 2000 - noe du sikkert ikke er intressert i? Lenke til kommentar
Evas Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Som jeg kommer på i farten; Dreamweaver CS4 - men det koster ca. 2000 - noe du sikkert ikke er intressert i? Ja Dreamweaver har jeg hørt om, også om prisen hehe. I min desperasjon for å finne en løsning så jeg et annet sted på sitet her et alternativ til DreamW. som heter "untitled Nvu". Det funker faktisk fint, men får ikke til å laste opp. Men har Filezilla åpent samtidig. Det funker fint og går mye, mye hurtigere enn onlineprogrammet på One.com. Inntil jeg finner den "perfekte" løsning er dette ok. Takk igjen for hjelp og svar! Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Er jo egentlig ikke noe problem og bruke frontpage, og et annet FTP programm... Dette er jo raskere og bedre en grensesnittet til one.com Lenke til kommentar
Evas Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Er jo egentlig ikke noe problem og bruke frontpage, og et annet FTP programm... Dette er jo raskere og bedre en grensesnittet til one.com Ja du sier noe, kunne jo kombinere FrontPage med FileZilla.... Skal da prøve det! Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Bare og laste oppp hele mappen med filene... Gjort på 90 sekunder ekstra Lenke til kommentar
Evas Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Bare og laste oppp hele mappen med filene... Gjort på 90 sekunder ekstra Har gjort det og det funker fint! Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er jo egentlig ikke noe problem og bruke frontpage, og et annet FTP programm... Dette er jo raskere og bedre en grensesnittet til one.com Ja du sier noe, kunne jo kombinere FrontPage med FileZilla.... Skal da prøve det! Knytt redigering av html/php/eller hva det måtte være til Frontpage i Filezilla. Da kan du høyreklikke på ønsket fil direkte på server for så å redigere den lokalt, filen lastes automatisk tilbake når du er ferdig med å redigere. Du finner det under File -> Setting -> File editing, skriv inn noe à-la uten klammer. Lenke til kommentar
Evas Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Knytt redigering av html/php/eller hva det måtte være til Frontpage i Filezilla. Da kan du høyreklikke på ønsket fil direkte på server for så å redigere den lokalt, filen lastes automatisk tilbake når du er ferdig med å redigere. Du finner det under File -> Setting -> File editing, skriv inn noe à-la uten klammer.Nå gjorde jeg det og det var jo kjempekjekt! Tusen takk!! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå