morpheus77 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har samlet pakken http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323200 først installerte jeg, windows xp pro 64bit , deretter driverne til grafikkkort( nyeste fra websiden) og drivere til lyd fra asus sin webside. tven er 26 tommer philips flatskjerm Alt virker som det skal, untatt lyden til flatskjerm. Bruker en 3,5mm til 2 phono og tven har virket fint med min bærbær (dvs får lyd via samme kabel og samme inngang på tven) På stasjonæren har jeg forsøkt med både front side hodetelefn utgang og rear side front speaker utgang. Begge steder ingen lyd til tven Men når jeg kobler en hodetelefon så får jeg lyd i den. hva kan det skyldes? any ideas! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Trenger du strengt tatt lyden i skjermen? Lenke til kommentar
morpheus77 Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Trenger du strengt tatt lyden i skjermen? bruker den som stue pc (eller har planer om!) , derfor har jeg ikke kjøpt ekstra høytaller og ville være tilfreds med å få lyden via tvens innebygget høytaler. Det fungerte jo fint med min bærbær (lydmessig) når jeg ser på filmer og sånt. Lurte på om siden maskinen har 7.1 lyd , er det noe med det å gjøre at man kan ikke få lyd til tven via hodetelefon eller front speaker utgang? har SPDIF også på baksiden.er det sånn at hvis man bruker dvi til tven, så må man bruke digital lyd utgang? Endret 2. november 2008 av morpheus77 Lenke til kommentar
morpheus77 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Forsøkte med medfølgende S-video kabel og da fungerte lyden på tven via samme 3.5mm til 2 phono kabel. Problemet ser ut til å ligge i DVI itgang på skjermkortet.Har brukt en dvi til hdmi adapter og deretter en hdmi kabel til tven.Hvordan kan man få pcen til å sende lyd via audio kabel og bilde via dvi-hdmi? har noen hatt slik problem? takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ut fra det du skrev i første post så sender pcen lyd via audio kabel og bilde via dvi. Tror heller det er tven som forventer lyd via hdmi kabelen. Da finnes det sikkert en innstilling på tven på hvor du skal hente lyd fra. Har du ikke stereoannlegg i stua ? Lenke til kommentar
morpheus77 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Ut fra det du skrev i første post så sender pcen lyd via audio kabel og bilde via dvi. Tror heller det er tven som forventer lyd via hdmi kabelen. Da finnes det sikkert en innstilling på tven på hvor du skal hente lyd fra. Har du ikke stereoannlegg i stua ? Har en enkel flatskjerm fra philips.sjekket alt på tven.ingen ting å endre. den har heller ikke vga inngang.kun 2 hdmi og component. må instille på pcen eller skjermkortet at den sender lyd adskilt fra bilde. en stereoanlegg vil jo ikke hjelpe i dette, når lyden er ikke så høy/kraftig i hodetelefoner. Endret 3. november 2008 av morpheus77 Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Du skriver at du kan bruke tven som skjerm å få lyd i headsettet i lydutgangen fra pcen ? Lenke til kommentar
morpheus77 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Du skriver at du kan bruke tven som skjerm å få lyd i headsettet i lydutgangen fra pcen ? Ja det stemmer, jeg kan få bilde på skjermen og lyd i headsettet men hensikten er å få tvens høytallere til å fungere sammen med dvi-hdmi. leste op forskjellige utenlandske fora hvor flere har hatt lignenede problem med nvidia sine kort med hdcp over dvi. Men aldri kom forbi en " working Solution " Det må være noe "work around" til å få tven til å motta lyd via analog kabler og ike forvente digital lyd via hdmi...som sagt så virker lyd på tven sammen med bilde når jeg bruker s-video men det er jo dårligere kvalitet. Tven har enkle instillinger og jeg kunne ikke finne ut noe som kunne hjelpe. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Du vil ikke få lyd ut av dvi pluggen da den sender kun video. Men du kan bruke en slik som ser ut til å slå sammen dvi og lyd til hdmi, men det ser ut til at det koster. Noen tver har egne alternative lydinnganger til hdmiporten sin link. Har ikke din det kan du jo søke på google om noen har klart det før med tven din. Funker ingen av de kan du bytte hovedkortet ditt til versjonen med hdmi port link , eller kjøpe deg ett stereoannlegg. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 "Mista" lyden på min PC når eg brukte HDMI kabel fra skjermkortet til skjermen (ATI 3850 kort), lyden gikk til et nytt "lydkort" for og gå i HDMI kabelen fra skjermkortet. Skjermen er en 24" Benq som har "alle" tilkoblinger: DVI, HDMI, VGA, komponent..., men ingen høytalere, har ProMedia 2 tilkobla lydkortet på PC'en, men de mista lyden når "lydkortet" til HDMI utgangen på skjermkortet "stjal lyden" - gikk inn og deaktiverte HDMI "lydkortet" for og få lyd ut på kortet i PC'en. Det er ikkje noe lignende som skjer med nVidia skjermkort: lyden blir "flytta" fra lydkortet til skjermkortet som sender via HDMI, eller noe midt mellom: når HDMI kabel blir tilkobla skjermkortet blir lydkortet i PC'en deaktivert, men skjermkortet overtar ikkje lyden for og sende den i HDMI kabelen? Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Han har dvi til hdmi så til tven. Så pcen vet ikke at det er en hdmi dær en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå