frankS2 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hei! Har ett MSI K9N NEO-F V3, nForce 560, Socket-AM2 hovedkort med en AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 Slik jeg har forstått det så er dette hovedkortet for dårlig til overklokking, kan noen bekrefte dette? Er det noen som kan anbefale et nytt hovedkort som egner seg til overklkking som pass til CPU-en min? Ellers noen synspunkter på hvor overklokkbar min prosessor er? På forhånd takk FrankS2 Lenke til kommentar
frankS2 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Ingen som har noen synspunkter på dette? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Prisklasse på hovedkort? Noe av det beste du får i dag er Asus sitt M79-T med SB750 sørbrikken og CrossfireX mulighet. Hvis du sverger til nVIDIA og SLI, kan du gå for CROSSHAIR 2 FORMULA. Begge disse har solide spenningstregulatorer til CPU som gir mulighet for god overklokk. I og med at dette er toppmodellene kan du også forvente en viss support i fremtiden. (I den grad man kan si at ASUS har support) Begge er veldig dyre, men støtter oppgradering til "Deneb" firekjerner om det er aktuelt på et senere tidspunkt. Ellers er MSI sitt 790GX kort solid. Da kan du velge mellom et med en enkel PCI-E slot, eller dobbel for Crossfire. Gigabyte sitt 790GX kort har også fått mye skryt. Du bør klare 3,2GHz, kan klare 3,3GHz, er heldig om du klarer 3,4GHz og har en kjempechip om du klarer 3,5GHz stabilt. Har du en prosessor med batch som begynner på CCB8F kan du forvente ca minimum 3,3GHz (batch står på selve prosessoren). Har du en CCB6F derimot bør du ikke forvente så "mye". K8 arkitekturen er makset og det er ikke så mye å hente på å overklokke dem. (hvis man sammenlikner med C2D for eksempel) Link til en liten liste med F3 Windsor overklokk: LINK Endret 4. november 2008 av Uglegutt Lenke til kommentar
frankS2 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Tusen hjertelig takk for svar Uglegutt! Akkurat den infoen jeg hadde håpet å få! -frankS2 Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 bare hyggelig:) Oppdater når du har kjøpt Lenke til kommentar
frankS2 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Hei igjen! Jeg har nettop fått tid til å lete litt rundt på blant annet komplett, men finner ingen av de HKene der? Er det noen andre sjapper som har de? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Asus med 790FX "flaggskipet": Asus M3A79-T DELUXE MSI med 790GX onboard grafikk og to pci-e spor, "flaggskipet": MSI DKA790GX Platinum Asus med 790GX (onboard grafikk): Asus M3A78-T MSI med 790GX onboard grafikk og to pci-e spor, litt usikker på forskjellen, men antakligvis litt dårligere strømregulering, BIOS etc. MSI DKA790GX MSI med 790GX onboard grafikk og ett pci-e spor, antakligvis enda dårligere strømregulering, BIOS og generelt billigere komponenter. MSI KA790GX Gigabyte sitt 790GX kort med onboard grafikk. Gigabyte GA-MA790GP-DS4H Asus Crosshair II Formula Foxconn QF DESTROYER Vil anbefale hovedkortene i den rekkefølgen basert på reviews og tilbakemeldinger fra brukere. De to siste er ikke verdt prisen i det hele tatt, men noen liker bling bling etc. Hvis du skal kjøre to nVIDIA skjermkort i SLI kan et av de to siste være aktuelt. De andre kortene støtter ATI's Crossfire teknologi. (med unntak av det ene MSI kortet som kun har ett pci-e spor) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå