fudun Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hei, dette er faktisk ikke helt off-topic, ettersom elektronikk har litt med data å gjøre Problemet: Sitter med en test plate, og lager en prototype av en liten usb enhet. Fant plutselig ut at den ad-converteren jeg skal bruke bare finnes som overflatemontert... Noen som har en lur løsning for å lage en overgang til vanlig DIL socket fra en SO24 brikke? Det er forøvrig en Texas TLC 5540. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Er det noe slikt du skal ha? http://www.pulseresearchlab.com/products/g..._footprints.htm Lenke til kommentar
fudun Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Hey... takk. skal ikke se bort ifra det... Har denne pinner som en brikker i vanlig DIL kapsel? Hva menes med SSO 24 RF? er det det samme som SO 24? Regner med at begge deler betyr et eller annet med Surface og 24 pinner... Finnes det ingen norske forhandlere som har noe slikt? Det blir fort dyrt å få det der igjennom tollen, særlig når jeg trenger bare 1-2 stk. Rart sånt er så vanskelig å få tak i, det må jo være et vanlig problem å støte på for utviklere som tester ut prototyper. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Fikk øye på disse... Veldig dyre hvis de bare er overganger, men det er de kanskje ikke? Hvis alternativet er å bestille fra utlandet, er nok prisen her like grei. Bestilte noen av komponentene fra Sverige, og tollen der svei på pungen... http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/15/155916.htm Prøvde å høre med teknisk avd. på ELFA, men det hjalp lite. I tillegg til at svensken var vanskelig å forstå over linja der, henviste han uansett bare til katalogen, og sa at det ikke fantes noe som egnet seg for vårt bruk. Får prøve å ringe eller stikke innom butikken i morgen, så får jeg kanskje et bedre svar. Veldig irriterende problem, særlig ettersom dette er siste ledd før prototypen er oppe og går. Har du noe godt tips til kobling av prototype når vi har fått det sånn passe ferdig? Er rimelig grønn på elektronikk, og har ikke tilgang til all verdens highteche utstyr. Har hørt om ting som Veroboard f.eks. Er det en lur løsning? Det blir nok et ordentlig print med tid og stunder, men da skal jeg være ganske så ferdig med konstruksjonen av kretsen først. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Den linken din viser IC sokler, og det passer jo ikke til overflatemonterte komponenter. I Elfa katalogen finner du noe som heter Eksperimentkort. Der er både Vero-type kort og faktisk også flere for overflatemonterte kretser. Vero board er mye brukt for eksperimentering. Tror nok det er den rimeligste løsningen. Selv foretrekker jeg Wire-Wrap, det gir meget god kobling og kompakt layout. Men det koster jo en del mer. PS. Det er et forum som heter Elektronikk på Overklokking. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Hei igjen. Takk for mye bra svar. Hmm, eget elektronikkforum - -det visste jeg ikke... Men det er liksom ikke helt overklokking jeg driver med da. Så SOP er IC sokkel... Ok, da var han virkelig ubrukelig han svensken på Teknisk support. Dette var eneste forslag fra hans side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå