Gå til innhold

Arrangere LAN i Rogaland


Anbefalte innlegg

Jeg har vært med å arrangere noen mellomstore lan (ca 80 pers), og synes det er en kjekk oppgave. Det begynner å bli en stund siden, så jeg begynner å få lyst til å få gang på noe. Derfor tenkte jeg å begynne med litt research om dette kan være mulig.

 

Jeg har lyst til å arrangere et lan i Rogaland, for ca 100? personer eller slikt. Jeg trenger derfor litt folk til å være med på planlegging etc. \

 

Kan du tenke deg å være med å skape arrangement for ungdom i Rogaland? Jeg tror det kan bli kjekt :p.

 

Tanken er først å fremst å arrangere lanet en helg, slik at vi ikke okkuperer ferier, som er opptatt nok fra før.

Tenker at vi bør ha en grense på folk med ansvar på minst 16 år, for å holde en viss standard på arrangementet.

 

Hva tror dere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lokalasjon vet jeg ikke. Jeg bare føler at jeg har lyst å arrangere et lan, eller aller helst flere :p.

 

Planlegging av tid/sted etc. skjer senere, selv om jeg helst ser for meg sør i rogaland (stavanger - eigersund) et sted, siden jeg bor der, men er fleksibel :p

Endret av obrestad
Lenke til kommentar

Regner med at du er tilhørende på Vigrestad (basert på navnet ditt ;) ), og der har jo Vivaco lan blitt arrangert en 14 ganger om jeg ikke husker helt feil, og det var vel en 400 personer på det på det meste for en del år siden. (I de tidende jeg var deltaker)

 

Så miljøet/mulighetene er jo der om man får gjort det skikkelig.

 

Kan jo hende noen av de som var med å suslet med de vil være med på noe mer med mindre de har "vokst opp" siden den tid.

Lenke til kommentar

Stemmer nok at jeg er fra vigrestad ja :p

 

De lanene jeg har arrangert tidligere har hatt gamle vivaco svitsjer, men de vil jeg ikke ha lenger siden de ikke har gigabit uplink...

 

Jeg har litt problem med å finne de som arrangerte vivaco, og det blir derfor vanskelig å kontakte dem...

 

Jeg tror jeg begynner å få kontrollen på de som skal være hovedansvarlige i crewet, så neste steg er å finne et lokale billig/gratis :p

 

Enda en ting er finansiering.

 

Har dere forslag til steder vi kan skaffe finansiering og lokale?

Endret av obrestad
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi har en nedre aldersgrense, utenom at de kan passe på seg selv, og oppføre seg noenlunde voksent...

 

16 års grensen er mer for de som har ansvar, for at de skal være litt eldre enn deltakerene.

 

Tid og sted er fremdeles uvisst, men vi arbeider med saken :p

 

Jeg gleder meg :D

Lenke til kommentar

Hørtest intresant ut, bor selv i stavanger og vi er en gjeng som laner litt sammen til tider.

 

Det vi savner er litt større forsamlinger, så dette kan ver spennende og følge med på.

 

Håper ikke vi er for gamle da hehe, vi er vel mesteparten i slutten av tyve åra og noen rett over tretti, men spille liker vi :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husk at det viktig med en plass med mulighet for mange kurser !

 

En 16 ampers kurs tar kun 3650watt og hvis hver pc er på gjennomsnittlig 300watt vil dere kun ta 12 per kurs. Da burde dere ha minst 10 kurser pga store høytalere dere informerer i og spiller musikk? dere burde ha kurs til prosjekter og vise feks: cs finale i den osv osv.

 

Få en eletriker til og hjelpe dere og sette opp ;)

 

 

Lykke til! bor dessverre i tromsø

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Jeg vet hva som trengs av strøm etc. Har gått Elektro grunnkurs, og VK2 Data og Elektronikk systemer, så kan en del om både strøm og nett...

 

Vi har dessuten med oss to som har gått Elenergi, som også skal være skikket til å ha ansvar for strøm, så jeg regner ikke med at det skal bli noe problem.

 

Har noen forslag til lokaler?

Lenke til kommentar
Jeg vet hva som trengs av strøm etc. Har gått Elektro grunnkurs, og VK2 Data og Elektronikk systemer, så kan en del om både strøm og nett...

 

Vi har dessuten med oss to som har gått Elenergi, som også skal være skikket til å ha ansvar for strøm, så jeg regner ikke med at det skal bli noe problem.

 

Har noen forslag til lokaler?

 

 

Ok godt å høre. For dette er noe som ofte mangler i LAN skjønner du ;)

 

 

Lokaler: har på skoler om de kan låne vekk, sponse eller leie ut billig. Hør på klubbhus som er store nok. Hør med bedrifter som har mulighet :)

 

Ofte har skoler lett for og si ja til en billig penge. Derimot internett kan være litt vanskeligere. Hvis dere tar litt godt betalt for å slippe inn kan dere leie sportshall og internett :w00t:

 

offentlig LAN? Søk om statsstøtte til KULTURARRANGEMANG da får dere kanskje penger, idrettshall, internett eller en god dammeldags lykke til!

Lenke til kommentar
Angående søking av penger, så lurer jeg på hvor jeg bør søke.

 

Jeg har tenkt å søke på frifond, men vil ha det litt mer håndfast, mtp. sted og tid.

 

Hvilke andre steder bør jeg søke?

 

Hvor myekan jeg håpe på å få inn?

 

 

Er ikke helt sikker på hvordan man søker støtte på den måten (kommune els) men søk etter sponsorer som databutikker osv der dere reklamerer for de! :)

 

Du kan håpe på mellom 1000kr - 5000,- vil jeg tru.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...