Jakke Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hei! Jeg har et helrart problem med pcen. Jeg har egentlig: Intel Core 2 Duo E8400 8Gb HyperX PC6400 2stk WD harddisker 2stk Radeon 4870 Asus P5E Alt på en Thermaltake Toughpower Så begynte pcen å slå seg av til tider og utider. Jeg feilsøkte, prøvde annen PSU, annen CPU, GPU, RAM, akkurat det samme. Så jeg gikk ut fra at det var moder jord (hovedkortet) som var sliten etter litt klokking type 4,5GHz. Så jeg kjøpte nytt: AMD Phenom X3 8XXX 2,3GHz Abit AX-78 Startet, detecta alle nye enheter, skulle til å laste ned drivere, og bang.. Det samme. Kan det være PSU som får mor mye last på 12V-rail? PCI-e strøm har egen rail og sikring, og vanlig 12V (molex) har egen, og siden jeg har to PCI-e på hvert skjermkort bruker jeg da overgang fra molex til PCI-e, en på hvert skjermkort i tillegg til en PCI-e fra PSUen. Det jeg da undrer på, er det 12V-railen som ikke tåler dette, at jeg må finne overgangene fra 8-pin til 6-pin til min PSu og kjøre alt på disse? Lenke til kommentar
War Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Edit: sig sier. Endret 2. november 2008 av War Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Har en update nå... Testa med alt på PCI-e rail, samme. Så testa jeg Asus P5E intel-rigg, den starta og var på hele natta, som ellers ikke ville gått.. Så jeg skjønner enda mindre nå. Noen som har vært borti liknende? To hk 4 cpu 3 skjermkort 2 PSU 1 kabinett 1 vannkjøling som ikke lekker Eneste fellesnevnerne er kabinett og vannkjøling Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Nå får jeg bare minnefeil på AMd-riggen, mens Intel-riggen sliter i kabinettet men ikke utenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå