UniQue_QuestionZ Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Eg har en Dell XPS 420, 4 GB Ram og i grunnen alt som trengs for å køyre 64bit. Problemet er at prosessoren min ikke støtter 64bit, selv om maskinen har det som trengs. Når eg trykker på setup.exe kommer feilmeldingen opp; At eg må ha støttende prosessor. Har Intel Core 2 Quad CPU 6600 prosessor. Kan noen hjelpe meg? Kan eg på noen måte installere 64bit OS på 32bit prosessor? Takker meget for svar! Endret 2. november 2008 av UniQue_QuestionZ Lenke til kommentar
dopus Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 er nå ganske sikker på at den cpuen har 64 bit støtte. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Q6600, har 64 bit støtte, bare kjør CPU-Z du også se om det under teknologier (Står SSE og MMX der fra før) så skal det stå EM64-T og det er Intel sine 64 bit intruksjoner. Lenke til kommentar
UniQue_QuestionZ Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Hvordan gjør eg alt dette? Detaljert.. Kan ikke så mye om dette her =/ Lenke til kommentar
atlef Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Du må installere fra DVD'en, nytter ikke å kjøre installeringen inne i Windows. atlef. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Du setter dvd'en i maskinen, booter fra den, og kjører gjennom den som en vanlig installasjon av hva som helst. Greia er at du må starte fra dvd'en i stedet fra harddisken. Det er veldig lurt å formatere systemdisken i samme slengen, for rester av en gammel installasjon kan lage mye krøll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå