tomsi42 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Gi kritikk! Her kommer den! Som serie funger det ganske så greit. Vi starter med en utsikt ytterst i fjorden og forflytter oss innover. Det som bildene lider mest av, er at du har tatt bildene midt på dagen med veldig sterk sollys. Det gjør at bildene ikke blir så bra som de kunne ha blitt. Litt jobbing med highlight/shadows verktøyet og lagt på litt kontrast etterpå burde hjelpe på. Som enkeltbilder, så funger det første og siste best. De kan stå på egne ben. Nr. 2 virker mest som fyllmasse; men det er OK i en serie. Det virker for meg som om "horisonten" er skjev i bilde #3; me n det kan være øynne mine. Tom Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Ja, nr 2 er ikke så bra, angrer at jeg tok den med.. Har andre som hadde passet bedre inn.. Takk for kritikk, har ikke gjort noe med bildene ennå, så de kan bli bedre. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Bilete 1 og 3 var fine, nummer to blei litt tamt i mine auge. Er einig med tomsi42 - jobb litt med lys og kontrastnivå, så trur eg bileta vil kunne bli langt betre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Takk for kritikk, har ikke gjort noe med bildene ennå, så de kan bli bedre. Ok. Har du de kun i JPEG elelr både JPEG og RAW? Unasett; ettersom du ikke har skrudd på bilden enda; så bør det være mulig å hente ut en del; særlig i #3 bør det ligge en del. Tom Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Tar kun i JPEG.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Tar kun i JPEG.. Det er fortsatt mulig å skru på ting. Har du noe bildehandlingsprogrammer utenome det som følgte med kamera ? Tom Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Ja det har jeg.. bl.a cs3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Da er det bare å sette seg ned og lke med verktøyet; men jeg vil anbefale deg å vurdere å ta bilder i RAW; da er det mere muligheter. Særlig når du er uheldig og ikke treffer lyset riktig. Jeg har prøvd meg litt i PS Elements på bilde #3: Det største "problemet" var at bildet var overeksponert. Så det jeg gjorde var å crop' vekk litt og justere litt.* Tom *) Det høres enkelt ut; og er det, når du har satt deg inn i det. Tom Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Takker Tom, det ble mye - mye bedre! Jeg skal "leke" litt med bildene og legge ut de på nytt igjen på denne tråden etter hvert når jeg får tid. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Skal jeg poste bildene på nytt - eller bytte ut med de jeg har på "toppen" av tråden? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Skal jeg poste bildene på nytt - eller bytte ut med de jeg har på "toppen" av tråden? Foreslår at du legger de til i toppen av tråden; men beholder originalene; f.eks. i en spoiler; slik at diskusjonen ikke mister meningen. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Forstår lite av det der, så jeg gjør det enkelt og galt - legger de ut her. Byttet også ut bilde nr. 2 Endret 2. november 2008 av hojohansen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 De triksene du har gjort hjalp en del. Og bilde nr 2 er klart mer spennende en det du hadde først. Dette kan du skrive ut i stort format og ha på veggen. Tom Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Takker Tom, hva kunne jeg gjort mer for å få det bedre? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg tror det er ikke så mye mer å gjøre her. Du må nok dra tilbake en dag hvor lyset er bedre slik at du slipper den utbrente himmelen og så harde skygger. Tom Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Hm, det var jo ikke noe sol, da solen har gått vekk fra dalen i noen mnd... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 ... hva kunne jeg gjort mer for å få det bedre? Synes du skal få deg litt store print av de her jeg, det ble veldig bra. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Takker kaian! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hm, det var jo ikke noe sol, da solen har gått vekk fra dalen i noen mnd... Det kan være grunnen til at du får så stor kontrast mellom himmelen og resten. Det er uansett fine bilder. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå