Mad Esc Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 "Kukken" høres mongo ut. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Ja, akkurat det jeg også reagerer på. Blir liksom litt "opp-ned". Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg synes det er skummelt at dette i det hele tatt er noe å diskutere. Når vil man få bruk for å vite hvordan man staver kuk(k)? Og vil det være viktig? Bruk heller synonymer du er sikker på, det er mange å velge i; penis, flaggstang, snabel, balltre, kølle, lillemann, snurrebass, osv. Lenke til kommentar
fox Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 "Kukken" høres mongo ut. Kanskje det høres mongo ut for deg, men det er fortsatt et riktig ord som alle i allmenn kan bruke Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Kan igrunn ikke helt forstå hva som gjør "Kukken" et riktig ord. Ser egentlig på de som uttaler det ordet sånn som de som tror de vet det. Men siden det så skal være korrekt får jeg vel nesten bare folde meg etter det. Blir jo mange tusen eksempler på uttalelser og skrivemåter på ord som er borti-skog-og-vegger. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 På Østlandet er det vel forholdsvis få som sier kuken. Her sier man enten kukken eller pikken, og for oss høres det bondsk eller svensk ut når noen sier kuken. De som sier kuken, sier kanskje piken istedenfor pikken også? Hva mente du forresten med "Men siden det så skal være korrekt får jeg vel nesten bare folde meg etter det"? Jeg tror det er langt vanligere å si at man retter seg etter noe enn at man folder seg etter det, som høres ut som det motsatte. Men det er kanskje også en dialektsak? For meg kan du gjerne folde deg så mye du vil, jeg hadde bare aldri hørt uttrykket før. Til han som skrev at "Jeg synes det er skummelt at dette i det hele tatt er noe å diskutere" kan jeg vel si meg enig i at uttalen av kukk kontra kuk ikke er noen viktig sak, men det er da heller ikke det store flertall av andre temaer som tas opp i disse foraene. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jo visst, det er f.eks. mye viktigere å vite hva som er rett av asosial/usosial eller hvis/visst/vist (for å nevne noen) enn det er å vite hvordan man staver kuk. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 På Østlandet er det vel forholdsvis få som sier kuken. Her sier man enten kukken eller pikken, og for oss høres det bondsk eller svensk ut når noen sier kuken. De som sier kuken, sier kanskje piken istedenfor pikken også? Hva mente du forresten med "Men siden det så skal være korrekt får jeg vel nesten bare folde meg etter det"? Jeg tror det er langt vanligere å si at man retter seg etter noe enn at man folder seg etter det, som høres ut som det motsatte. Men det er kanskje også en dialektsak? For meg kan du gjerne folde deg så mye du vil, jeg hadde bare aldri hørt uttrykket før. Til han som skrev at "Jeg synes det er skummelt at dette i det hele tatt er noe å diskutere" kan jeg vel si meg enig i at uttalen av kukk kontra kuk ikke er noen viktig sak, men det er da heller ikke det store flertall av andre temaer som tas opp i disse foraene. Hvis du nå skal fakke "piken" som et alternativ snakk for pikken for enkelte, tror jeg du skal snu retning. For akkurat å sammenligne de to ordene er vel som dag og natt! Hehah.. Men om man retter eller folder seg etter det er vel det samme. Du har tydeligvis ikke mange kunnskaper på hand nei. ^^ Lenke til kommentar
GeO Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg må innrømme at jeg heller ikke har hørt "folde seg etter" før. "Føye seg" og "rette seg etter", derimot, er jo velkjent. Men jeg ser ingen motsetning mellom å folde seg og å rette seg etter, egentlig. Har bare ikke hørt det i bruk før. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvis du nå skal fakke "piken" som et alternativ snakk for pikken for enkelte, tror jeg du skal snu retning. For akkurat å sammenligne de to ordene er vel som dag og natt! Hehah.. Men om man retter eller folder seg etter det er vel det samme. At piken og pikken er to motsetninger, var en del av vitsen med min spøkefulle bemerkning om bruk av en eller to k-er i pikken og kukken. Akkurat som å rette og å folde er motsetninger. Velvel, spøken min var jo ikke så god, og det var kanskje ikke å vente at den skulle slå an hos folk med mangelfullt utviklet språksans. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Er det altså ingen som har hørt om dette på skolen? I eldre filmer/bøker ol, sa de mer folde seg etter før, men samme kan det være. For ordet er vel mer eller mindre utbredt idag. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Ordet er utbredt? Du er visst glad i å blande ord og uttrykk. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Noen kompiser og jeg har kommet fram til at: Pikken er det man har når man er 10-13 år, liten tiss med andre ord. En pikk Så får man Kukk, man går på ungdomsskole og kanskje runker mer enn aldri før. Man sikler etter jenter, kanskje til og med et ligg med sin kukk? Til slutt får man KUK. Dette skal man gjerne si langsomt så det høres maksimalt stort ut; KUUuuuuuuUUKEN [keeeuuwwken]. Det er sjeldent man får KUuuuuk. De fleste ender opp med kukk. Også har vi Penis da. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Lengden på ordet tilsvarer lengden på skaftet. Ku(uuuuuuuuuuuuu)k, en svær jævel av et redskap som har flere drap på samvittigheten. Kukk, en liten, ynkelig reddhare som aldri er godt for noe. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Kukk er ganske utbredt som nevnt. Et søk på google gir 1,7 millioner treff kuk gir 4,8 millioner så det er nok mest utbredt. Så kuk er 2,8 ganger mer utbredt. Men kukk er mye brukt. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Du trekker kanskje noe lettvinte konklusjoner angående utbredelsen av disse ordene. Tar du deg bryet med å titte på noen av treffene, vil du se at de aller fleste ikke har noe som helst med det mannlige kjønnsorgan å gjøre, men alt mulig annet. Et par eksempler: Sambor Prei Kuk is a collection of 7th century temple ruins located in Kampong Thom province about 120km from Siem Reap town. Kuk Sool Won™ is a systematic study of all of the traditional fighting arts, which together comprise the martial arts history of Korea. Bobotov Kuk is highest peak of Durmitor mountain and 4th highest peak in Monte Negro. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Dere har alle glemt den viktigste grunnen. Kjært barn har mange navn. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Bobotov Kuk is highest peak of Durmitor mountain and 4th highest peak in Monte Negro. Bare jeg som fant det litt skøy? Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jo visst, det er f.eks. mye viktigere å vite hva som er rett av asosial/usosial eller hvis/visst/vist (for å nevne noen) enn det er å vite hvordan man staver kuk. Alle fem er riktige å bruke, men i fem forskjellige sammenhenger. SÅ VET DERE DET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå