Nidaroo Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Skjønner igrunn ikke helt hva som er rett og galt her. Men så senest på teksten på filmen på TV2, der beskrev de pikken som kukken. Det er vel igrunn feil? Man sier da ikke ku'kkkk'en? Selv forbinder jeg det med barn som ikke helt klarer å stave dette, eller er jeg helt på viddene? Arrester meg gjerne! Endret 2. november 2008 av Nidaroo Lenke til kommentar
TurtelWar Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Skjønner igrunn ikke helt hva som er rett og galt her. Men så senest på teksten på filmen på TV2, der beskrev de pikken som kukken. Det er vel igrunn feil? Man sier da ikke ku'kkkk'en? Selv forbinder jeg det med barn som ikke helt klarer å stave dette, eller er jeg helt på viddene? Arrester meg gjerne! Tror nok absolutt at det er "kuken" .. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Arrester meg gjerne! Du er arrestert, alt du sier vil bli brukt i mot deg. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Kukk og kukken er det vel stort sett bare østlendinger som sier. Virker som om de er redd for å si det siden ordet blir kort med 2 k-er. Så vidt jeg vet er både kuk og kukk korrekt. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 (endret) kukken brukes i enkelte dialekter. man kan også si det på svensk. det vanlige og rette er kuken. sa vet vi det edit: svenskene sier mye rart. østlendinger også.. Endret 2. november 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Pikken er tidenes styggeste ord. Endret 2. november 2008 av Slikape Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 det vanlige og rette er kuken. sa vet vi det Kukken er like rett. Så vet vi det. Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Kuuuken. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Hvor vanskelig kan det være å sjekke en ordbok? Begge deler går an. Personlig tror jeg at flertallet bruker "kuken". Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. november 2008 Rapporter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Har ikke hørt noen si Kukken. Jeg sier Kuken. Med lang U. Endret 3. november 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. november 2008 Rapporter Del Skrevet 3. november 2008 Begge deler er rett. Jeg bruker dem litt om hverandre, men "kukkhue" funker ikke med lang u. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. november 2008 Rapporter Del Skrevet 3. november 2008 Helt forskjellig fra landsdel til landsdel det. Oppe i nord sier vi kuuuuuuuuuken.. Mens i oslo sier dem Kukken. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. november 2008 Rapporter Del Skrevet 3. november 2008 Arrester meg gjerne! Du er arrestert, alt du sier vil bli brukt i mot deg. Var det bare jeg som tok den, eller? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 det vanlige og rette er kuken. sa vet vi det Kukken er like rett. Så vet vi det. nehe! det høres enda mer ådsvakt ut så derfor er det feil.. siden de fleste ungår å sidet..(jeg har forsket mye på dette). Helt forskjellig fra landsdel til landsdel det. Oppe i nord sier vi kuuuuuuuuuken.. Mens i oslo sier dem Kukken. Sånn er det bare. med andre ord.. det du sier er rett, men "kukken" er feil.. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Jeg bruker begge om hverandre. Fra Oslo/Lillestrøm. Endret 6. november 2008 av Skurupu Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Bruker dem om hverandre. Fra nedre telemark/grenland. Denne hadde forresten passet bedre inn i språk-kategorien mener jeg. Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Kjøttstaven Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 nehe! det høres enda mer ådsvakt ut så derfor er det feil.. Det er ikke feil fordi du syns det høres "åndsvakt" ut. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 Flyttes til språk-debatt kategorien. Er i tvil om det i det hele tatt er noe emne å snakke om men kaster den dit allikevel. Lenke til kommentar
fox Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Ergo begge ordene er like mye riktig http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Her er kilden min som sier at kukken er riktig, ikke feil som dere påstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå