Gjest Narkoman?? Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 La det være sagt med engang... jeg har surfet litt på nettet og ikke funnet en eneste side eller artikkel som klarer å være nøytral i sin beskrivelse av dop og rusmidler. For å ta den aksepterte trappetrinnsfilosifien: Du begynner på hasj, og fortsetter med sterkere stoffer. Greit nok egentlig, eller er det det? Det hender seg, 1 til 2 dager ved ekstremt sjeldne anledninger at jeg drar meg i en stripe eller 2, helst 2, med amfetamin, noe som skjedde siste gangen i april i år og før det må man 1,5 år tilbake i tid. Jeg har også blitt tilbudt andre stoffer og har sniffet herion, det jeg derimot merker, er at uansett hvor mye man søker på emnene så får man enten advarslene om hvilket helvete livet til en kan bli om man prøver det bare 1 gang, mens med hasj så ruller legaliseringsdebatten vilt. Det finnes ingen sider som kan fortelle noe i fra en bruker sin side om hvordan rusmidlende oppfattes ved sjelden gangs bruk for kosen sin del, hvor veien til rennesteinen er så langt vekke at for å nå der må først selvkontroll og selvtillit forsvinne, samtidig som bruken av stoff ikke lenger er kos, men bruk. For å dra dette til alkohol, er ikke helgefylla en form for alkoholisme hvor dette er noe man ser frem til? Isåfall så er jeg en uforutsigbar narkoman som ikke ser frem til neste rus, eller planlegger neste rus med kompiser hvor tanken er ca sånn: "fy faen det skal bli så jævla fett til helgen... 1 flaske sprit å greier" Fordi, jeg planlegger ikke neste "rusrunde" jeg bestemmer meg for at nå har jeg fri denne helgen, og nå vil jeg ruse meg, eller så blir det: nei, denne helgen vil jeg ha på sofaen, eller gjøre andre ting enn rus, og det er nå ting begynner å skurre skikkelig: Er det virkelig sånn at alt med rusmidler er misbruk, og etthvert område med bruk er forbundet med misbruk så sant det ikke dreier seg om alkohol? Fordi det er en akseptert måte å ruse seg på? La det være sagt med engang, idag har jeg sniffet heroin, drukket noen øl, drikker litt sprit og har en joint liggende ved siden av meg, som jeg tenkte å runde av kvelden på, og jeg har ikke planlagt å bruke neste helg på å ruse meg, eller morgendagen, da skal jeg bli nykter og edru, og leve ett normalt A4 liv i bakrus etter alkoholen og lage noe mat tenkte jeg. MEN Hvorfor er debatten om rusmidler så lite nyansert og balansert? Jeg klarer ikke kjenne meg igjen i noe av det jeg har lest, og kommer aldri til å gjøre det, ganske enkelt fordi jeg har selvkontroll, og selvtillit, så jeg trenger ikke planlegge når jeg skal ruse meg slik enkelte mennesker gjør, samtidig som jeg søker rusen når jeg holder på, jeg unnskylder meg ikke med at hamp er så himla bra for miljøet og derfor trengs å legaliseres, i helvete heller, hvorfor klarer ikke progandamakerene å skrive noe nyansert om rusmidler? Trossalt så blir unge overrasket når dem prøver og finner seg i samme situasjon som meg, progandaen stemmer ikke..... Og da er det man finner dem uten selvkontroll i rennesteinen, det er dem som ikke klarer å si stopp og nyte rusen når det står på, det er de som planlegger neste rus..... Hvorfor skal det være "finere" å drikke seg dritings hver helg, som å sniffe heroin 1 gang i halvåret (ca) eller amfetamin "sånn når man har lyst, og det passer seg"? Er det virkelig sånn at fylla er eneste rusmiddelet som er lovlig, akseptert som ikke sender rakt i rennesteinen etter førstegangsbruk som med andre stoffer, eller er det sånn at argumentasjonen holder mål med at jeg "forherliger" narkotika? Isåfall så er spørsmålet: Hvor mange "sånne som meg" finnes det ikke rundt forbi i alle sosiale lag? Kjør en seriøs debatt Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Alkohol ødelegger flere liv enn heroin her til lands, det er i alle fall sikkert. Lenke til kommentar
semantikk Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvor mange "sånne som meg" finnes det ikke rundt forbi i alle sosiale lag? Mange, overalt. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Det er vel egentlig sånn det kan begynne? En stripe nå og da? Merker det avogtil selv. Er ikke noe heftig bruker av rusmidler. Drikker skjeldent. Men når eg først fester (sist gang var i juni.) så går det meste med. Men merket det fort i fjor sommer. Da var det litt mye på en gang etter veldig moderat bruk (som du beskriver du har). Tok meg i nakken og holdt meg rein i 7 måneder da. Hadde abstinenser i begynnelsen av de 7 men gikk fort over. Men sier ikke at det skjer alle. Var jo min egen feil at eg brøt tidsrammen på tyngre stoffer og fortsatte. Det finnes folk som nyter rus i alle slags former i alle slags sosiale lag. Men det skal ikke mye til for å miste kontrollen. Edit. Å drikke seg dritings er noe eg ser på som verre enn å ta en stripe kokain, heroin er eg relativt ny med så kan ikke utale meg positivt eller negativt om det. Folk som er ruset på alkohol er oftere også mer utilregnelige enn folk på andre rus stoffer, hvertfall min mening Endret 3. november 2008 av Sir Tojo Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Nei da alkohol er like farlig som andre ulovlige rusmidler grunnen til at et forbud mot alkohol ikke er gjennomførbart i dag (de har prøvd det) er rett og slett fordi det er tusenvis av år gammel tradisjon på å drikke alkohol her i europa. hadde alkohol blitt oppfunnet i dag hadde det blitt forbudt det er jeg overbevist om. Jeg tror det er lurt å være måteholden når det gjelder rusmidler. særlig når det kommer til sterkt avhenghihetsskapende rusmidler som amfetamin og heroin, men det er ikke dermed sagt at vis du sniffer en linje pepper at du har en engangsbillet til helvete. Helgefylla er svært skadelig ingen tvil om det, men sånn er jo mennesker de har et for å flykte fra tankene sine på en eller annen måte! Endret 3. november 2008 av Grinchen Lenke til kommentar
Gjest realist Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Nei da alkohol er like farlig som andre ulovlige rusmidler grunnen til at et forbud mot alkohol ikke er gjennomførbart i dag (de har prøvd det) er rett og slett fordi det er tusenvis av år gammel tradisjon på å drikke alkohol her i europa. hadde alkohol blitt oppfunnet i dag hadde det blitt forbudt det er jeg overbevist om.Jeg tror det er lurt å være måteholden når det gjelder rusmidler. særlig når det kommer til sterkt avhenghihetsskapende rusmidler som amfetamin og heroin, men det er ikke dermed sagt at vis du sniffer en linje pepper at du har en engangsbillet til helvete. Helgefylla er svært skadelig ingen tvil om det, men sånn er jo mennesker de har et for å flykte fra tankene sine på en eller annen måte! Hmmm, kokain ble da solgt lovlig opptil 20årene, mener jeg det var, og amfetamin selges som legemiddel idag, også kalt adhd medisin.... Uansett så tror jeg at dem som får rusproblemer enten det er alkohol eller dop det er snakk om, disponert for det og det spiller faen ingen rolle om det er hasj, amf, kokain, heroin, alkohol eller spylevæske. Dem mangler selvkontroll og selvbilde og bruker rusen som en virkelighetsflukt for å unngå å face sin egen situasjon og ikke tør å gjøre noe med det fordi dem bruker rusen som en unnskylning for å ikke rydde opp i situasjonen sin... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Alkohol ødelegger flere liv enn heroin her til lands, det er i alle fall sikkert. ja, men hvor mange drikker alkohol kontra de som tar herion, er jo bare ett mindretall, såklart ødelegger ett legalt populært stoff mer liv enn ett iligalt mindre populært stoff, Hvis du regner i % av misbrukere av alkohol og narkotika så får du nok andre tall Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Amfetamin og kokain ser ikke jeg på som et rus middel. Det er mere en tilstand. Med cola Kjenner jeg meg avslappet og livet er verdt og leve. Med fart får jeg bare ikke sove, Skulle jeg en gang få til å sove så er det 3 timer å så opp igjen. + en skikkelig nedtur etter flere dager bruk. Heldigvis er de dager forbi. Det finnes sobril:) Lenke til kommentar
War Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Om man må gi kroppen en rus for å føle seg bra/verdt å leve så er det vel noe galt allerede? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå