Gå til innhold

Musikk: Blues: Bold as Love cover

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og Sebbe har spilt inn et cover av Jimi Hendrix-klassikeren Bold as Love. Det er sebbe på gitar, meg på trommer og produksjon.

Bassen høres litt digital ut (spilt inn med midi-keyboard, uff..). Og gitareffektene er også digitale. Ellers er gitaren en Fender Strat og trommene er Roland TD6KW (digitalt slagverk). Er ikke helt fornøyd med slutten..

Kan virke uvariabelt, men egentlig skal de være større dynamikk forskjeller.

Link

Kommentarer og kritikk velkommen!

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bold As Love er en av favorittlåtene mine, veldig bra valg.

Noe av det jeg liker bedre med originalen er hvordan Hendrix får sangen til å "flyte" framover feilfritt, mens her var det ikke helt den samme magien. Vanskelig å forklare ... Hendrix' vokal er også veldig god på den originale versjonen, men det er bra at dere ikke har prøvd på noen etterligning (eller noe "gjøre-sangen-til-deres-egen tull :p) der.

Uansett ganske godt gjort. Jeg tviler på at dere hadde som mål å overgå The Experience når dere spilte det heller, så ...

At denne versjonen var litt "grovere" med tanke på gitaren likte jeg på en måte.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Takker, vi har prövd og kombinere studio versjonen(vokalversjonen), med den lange instrumental versjonen du finner på 4disc samlings plata. Grunnen til at det flyter tror jeg er at vi ikke har en ekte bass, vi har aldrig spilt inn för så det ble mye tull under innspillingen. Hadde vi hatt et helt band og spilt inn alle på engang tror jeg det hadde blitt mye bedre.

Når jeg hörer i ettertid angrer jeg bittert på at jeg dempet mange toner som skulle ringet lengre, og masse slurve feil jeg egentlig ikke begår :wallbash:

Tipper du hinter til John Mayers versjon av låten når du sier (eller noe "gjøre-sangen-til-deres-egen tull tongue.gif) ;)

Takker for godt svar :)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Jeg har ikke 4-disc-samlingen, så jeg kan ikke si om det ble vellykka eller ikke.

Føles litt unødvendig å kjøpe den også, for jeg har det meste der fra før. =/

Ja, det hadde nok blitt bedre med et helt band.

Haha, det er irriterende. Har ingen erfaring innen musikk der selv, men i mye annet derimot ...

Ja, det er han jeg snakker om. Hvis du først skal gjøre et cover kan du ihvertfall gjøre det skikkelig (som Hendrix gjorde med All Along The Watchtower :whistle: )!

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vel, trommer spiller en shuffle-groove (svingte 8-deler som på originalen), bassen høres ut som den er programmert med delvis rett 8-deler og krasjer helt med det som spilles på trommer, og gitaristen blander rette og svingte 8-deler om hverandre og havner stadig vekk på etterskudd i forhold til grunnbeaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...