Gå til innhold

Hva fikk du i posten i dag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens, Jeg har et mysterium som MÅ oppklares.

Idag gikk jeg for å sjekke posten som vanlig, og der fant jeg en pakke adressert til meg. Jeg har ikke venta noen pakke, så var litt skeptisk til hva dette var. Pakken hadde ingen returadresse.

Inni var Er det virkelig deg, Gud?. WAT.

Er dette vanlig eller, å bli sendt en relgiøs bok uten avsender? Har værtfall ikke hendt meg før, så dette må etterforskes. For sjhait, en relgiøs fanatiker har navnet og adressen min.

Spor på pakken:

- Ingen returner adresse. Sier at personen vil være hemmelig...

- Voksen skrift vil jeg si. Ryddige blokkbokstaver, litt i kursiv. Blå kulepenn. Litt ryddig gjort, men også antydninger til dobbelstrek (nesten skrivefeil).

- Frimerke satt oppned på pakken i forhold til skrifta. (WAT!)

- Frimerke på 25kr. Koster det virkelig så mye å sende 100-200g bok?

- Bobleplast inni. Liten tiltro til at posten skal få frem en pocketbok uten å ødelegge den? Følelsesmessig viktig innhold i pakken?

Mulige mistenkte:

Mormor og morfar: Har forsøkt med bøker med relgiøst innhold før, som gaver. Kanskje de tror at ingen avsender ville gjort meg nysgjerrig nok til å lese boka? Ærlig talt så tror jeg de heller hadde gitt meg boka i hånda, men de kan ha prøvd på en clever one muligens....

Folk på min alder som har sendt den for å kødde. 25 kr i porto, 75 kr minst i bok. En dyr spøk. Pluss at spor på pakken tyder på en voksen, rutinert skrivestil. Skeptisk til denne.

En av lærerne på skolen. Av en merkelig grunn har jeg en tendens til å begynne å diskutere i timene. Men jeg har aldri vist noe interesse for relgion av noe slag. Er absolutt ikke relgiøs. Det kan hende at noen tenker: "Seriøst, hvordan kan han gidde å diskutere så mye, får omvende han med en bok så han får annet å tenke på. Jeez."

Problemet er at jeg ikke kan huske noen bestemte hendelser som gjør at jeg fikk boka akkuratt NÅ. En måned etter jul og litt over en måned til bursdagen min.

Men over til den viktige delen; WHAT TO DO!

- Lese boka. Bli kreizy omvendt kristen, være misjonær i 20 år før jeg blir biskop og felt av en spillegal sønn.

- Spread the love. Dumpe boka i en random postkasse i nabolaget. Med en lapp kanskje. (tekst på lapp????)

- Brænn 'n! Fyre i peisen....

- Ta den med på skolen og kauke i klassen: HVEM FAEN HAR GITT MEG EN JÆVLA KRISTENBOK I POSTEN?

- Lese en anmeldelse av boka. Snakke lavt om hvor fin/interessant boka var til mulig mistenkte for å forhåpentligvis avsløre senderen.

- Noen fler ideer?

Noen av dere er sikkert eksperter på stalkers og mistenkelig post. HALP!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...