Gå til innhold

TES: OOO i Vista - WTF?

Anbefalte innlegg

Jeg har da fått meg ny PC, Vista. Kjører Oblivion på fullt, med Texture mods. Strålende fornøyd!

Men da jeg bestemte meg fpr å laste ned Oscuros Oblivion Overhaul, skjedde det et problem - det funket ikke. Rett og slett. Søkte litt, og fant fram hit. Jeg lastet ned Mod Manager, men den funker desverre dårlig i Vista, og jeg klarer ikke fikse det :( noen som vet/har en guide som forklarer hvordan jeg fikser alt dette? Forsøkt i et par timer nå uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har da fått meg ny PC, Vista. Kjører Oblivion på fullt, med Texture mods. Strålende fornøyd!

Men da jeg bestemte meg fpr å laste ned Oscuros Oblivion Overhaul, skjedde det et problem - det funket ikke. Rett og slett. Søkte litt, og fant fram hit. Jeg lastet ned Mod Manager, men den funker desverre dårlig i Vista, og jeg klarer ikke fikse det :( noen som vet/har en guide som forklarer hvordan jeg fikser alt dette? Forsøkt i et par timer nå uten hell.

Var visst jeg som har laget det installasjonsskriptet. :) Først og fremst - det er utdatert, den nyeste versjonen av OOO (1.33) inkluderer allerede skriptet. For det andre: Brukte du bare skriptet? Det står uttrykkelig nevnt i fremgangsmåten at du også må laste ned selve modifikasjonen.

Hvis det er generelle problemer med Vista og OBMM, så kan du prøve å installere Oblivion (og OBMM) til noe annet enn Programfiler-mappen, eventuelt kan du slå av brukerkontrollen (UAC).

Du kan laste ned nyeste versjon av OOO (som inkluderer skriptet til Oblivion Mod Manager) fra hjemmesiden til OOO. Last ned den som heter OMOD-Ready Complete, eller noe slikt. Anbefaler at du klikker på lenken "OOO 1.33 Readme (PDF)", som inneholder komplette installasjonsinstruksjoner. (Ser ut til å være en litt gammel versjon av readme-filen, men det skal ikke være veldig vesentlige endringer.)

Lykke til, spør om det er noe mer (ettersom jeg har skrevet både installasjonsskriptet og store deler av readme-filen, så jeg bør kunne svare :) ).

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Takk, Mod Manager funket da jeg flyttet mappa til et annet sted :thumbup: Prøver å fikse OOO nå... laster ned 1.33 Complete OMOD-Ready fra FileFront nå. Får se om vi får fiksa det.

EDIT: Lasta den ned i C:/Bethesda Softworks/Oblivion/Data, pakka den ut, men ingenting skjedde. Sikkert noe opplagt jeg har gjort feil, men legger meg nå. Gidder ikke fundere over det mer i kveld, er trøtt.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

MiSP saves the day again! :D Tusen takk for all hjelp (igjen). Klarte nettopp å fikse det, det var noe galt med Zipen eller noe, tror jeg :roll: Måtte extracte for hånd. Men det gjør ingenting, da blir det gaming resten av dagen!

PS: De eneste filene på Data Files i launcher skal være Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esm (Master File) og Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp (Player File), ikke sant? Og hva gjør egentlig Player File?

EDIT: Woot?! Da jeg åpner Oblivion Launcher, krysser av for mods og trykker "Play" får jeg opp feilmeldingen: "The Oblivio6n Launcher could not find the Oblivion game executeable. Please reinstall Oblivion" Det er ganske opplagt hva jeg må gjøre, altså å reinstallere Oblivion, men vil jo nødig miste moddene jeg har jobbet så hardt med å skaffe :( Noen som vet..?

Lenke til kommentar

Start spillet fra snarveien på skrivebordet eller noe da, og ikke fra OBMM. Du trenger ikke starte det fra OBMM. Kjør filen som heter OblivionLauncher.exe, og sjekk at filene er haket av. Både .esp-filen og .esm-filen kreves for at modifikasjonen skal fungere.

Lenke til kommentar

Det var det jeg gjorde, jeg åpnet den vanlige Luancheren, den hvor det er følgende valg listet under hverandre:

Play

Data Files

Options

Elderscrolls.com

Technical Support

Uninstall

Exit

Jeg får altså opp den feilmeldingen når jeg åpner den herfra, men det funker å åpne den andre steder, selvom jeg ikke får opp den menyen. Men det betyr ikke så mye, så lenge moddene fungerer...

EDIT: Nei, får den ikke opp andre steder nå engang :( Har klikket på hvert eneste Oblivion-merke på hele PCen, og den ser ut til å starte fint som vanlig, men lukker seg selv akkurat idet Bethesda-logoen kommer opp. Hva skjer?

Lenke til kommentar

Nå aner jeg ikke hva det er du har flyttet rundt på. Dersom du har flyttet filene til enten OBMM eller Oblivion fra installasjonsmappen til en annen mappe bare sånn helt uten videre, så er ting dømt til å gå galt. Det jeg mente, var å installere Oblivion og OBMM til noe annet enn Programfiler-mappen.

Lenke til kommentar

Javel... Det jeg gjorde var enkelt nok å dra hele Bethesda Softworks mappa til C:, ingenting annet. Tror du det er mulig å reinstallere Oblivion, men sette /Data mappa med alle modene et annet sted, for så og sette den tilbake etter installasjon?

EDIT: Gjør akkurat dét nå.

Lenke til kommentar

Kopier Data-mappen til et annet sted, reinstaller, og kopier Data-mappen tilbake igjen, det funker. Bare vær obs på at alle modifikasjoner du til det punktet har installert gjennom OBMM vil bli ganske herpet (umulig å avinstallere igjen med OBMM og slikt).

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Du hadde rett. Ingen av moddene fungerte etter reinstallasjonen, alle var herpa. Virker som om de er helt fine,s tår at de er aktivert i OMM, men i Launcher er det ingen på Data Files. Det er greit, gir opp for øyeblikket. Får se om jeg laster ned alle på nytt til uka >.<

Hm, de skal da vitterlig fungere helt fint. Det at de var herpet hadde bare å gjøre med OBMM.

Ellers anbefaler jeg å alltid lage omod-filer av modifikasjonene og ta vare på dem, da blir det lett å reinstallere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...